نماد سایت مجاهدت

عراقچی: ایران مصمم به تداوم و گسترش همکاری‌ها با سوریه است

عراقچی: عزم دولت چهاردهم برای استمرار و گسترش همکاری‌ها با سوریه هست


به گزارش مجاهدت از گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی برای رایزنی با مقام‌های ارشد دولت سوریه به دمشق سفر کرده هست، با «محمد غازی الجلالی» نخست‌وزیر جمهوری عربی سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، نخست وزیر سوریه با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مقاومت عزتمندانه فلسطین، لبنان و سوریه در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی و تروریسم تکفیری، ابراز امیدواری کرد که همه دولت‌های منطقه با درک تهدیدهای جدی ناشی از استمرار جنگ افروزی رژیم اسرائیل برای خنثی کردن شرارت‌های این رژیم بیش از پیش همدل و کوشا باشند.

عراقچی با اشاره به سابقه طولانی روابط پایدار و دوستانه دو ملت که در زمانه‌های سخت محک زده شده هست، بر عزم دولت چهاردهم برای استمرار و گسترش همکاری‌های همه‌جانبه فی‌مابین دو کشور در همه عرصه‌ها به خصوص در زمینه‌های اقتصادی تاکید کرد.

طرفین در مورد آخرین وضعیت اجرای موافقتنامه ها و تفاهم‌نامه‌های همکاری در زمینه‌های اقتصادی و تجاری بحث و تبادل نظر کردند و بر استفاده از ظرفیت بخش‌های خصوصی ایران و سوریه برای تقویت و گسترش همکاری‌های اقتصادی و صنعتی و تجاری تاکید کردند.

نخست‌وزیر سوریه و وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با بررسی شرایط دشوار انسانی ناشی از تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی علیه لبنان که موجب آواره شدن صدهاهزار نفر از شهروندان بی‌گناه لبنانی شده هست، بر ضرورت بسیج همه امکانات در منطقه و در سطح بین‌المللی برای کمک‌رسانی به آوارگان و جلب حمایت‌های بین المللی در این زمینه تاکید کردند.

دبیران کل و مسؤولان گروه‌های مقاومت فلسطینی هم در دیدار با وزیر امور خارجه ایران در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، ضمن تسلیت شهادت شهید سیدحسن نصرالله به رهبری، دولت و ملت ایران و تجلیل از نقش بی‌بدیل حزب‌الله و دبیرکل شهید آن در حمایت از فلسطین و قدس، از حمایت جمهوری اسلامی ایران از مقاومت مشروع ملت‌های منطقه علیه اشغالگری صهیونیستی تقدیر کردند؛ آن‌ها همچنین با اشاره به سالگرد عملیات پیروزمندانه طوفان الاقصی و آغاز تهاجم وحشیانه رژیم تروریستی صهیونیستی علیه غزه و جنایات نسل‌کشی علیه ملت‌های فلسطین و لبنان، بر عزم جدی گروه‌های مقاومت و ملت فلسطین برای تداوم ایستادگی در برابر دشمن صهیونیستی تاکید کردند.

رهبران گروه‌های مقاومت همچنین از عملیات دفاعی و مشروع جمهوری اسلامی ایران علیه تجاوزگری و اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی تجلیل کردند.

وزیر امور خارجه نیز طی سخنانی، متقابلاً شهادت دبیرکل حزب‌الله و سایر فرماندهان مقاومت را تسلیت گفت و یادآور شد که این ضایعه قطعاً بر ثبات و قوت و قدرت مقاومت و حزب‌الله خواهد افزود.

عراقچی تاکید کرد: اطمینان داریم خون شهید نصرالله به عنوان شهید قدس و فلسطین و خون سایر شهدای مقاومت در فلسطین و لبنان، درخت مقاومت را قوی‌تر خواهد کرد و به پیروزی نهایی علیه دشمن صهیونیستی منجر خواهد شد.

وزیر امور خارجه با اشاره به پیام روشن سفر خود به لبنان و سوریه و سخنان مقتدرانه مقام معظم رهبری در خطبه‌های جمعه نصر، بر تداوم سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از آرمان فلسطین و قدس و پشتیبانی همه‌جانبه از مقاومت در منطقه علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی در دولت چهاردهم تاکید کرد.

انتهای پیام/371

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

خروج از نسخه موبایل