عنایت رهبر معظم انقلاب اسلامی به پدر و مادرم، مُهر تأییدی بر سبک زندگی آنها بود

عنایت رهبر معظم انقلاب اسلامی به پدر و مادرم، مُهر تأییدی بر سبک زندگی آنها بود

به گزارش مجاهدت از خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، کتاب «پاییز آمد» خاطرات «فخرالسادات موسوی» همسر شهید «احمد یوسفی» هست که به قلم «گلستان جعفریان» توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده هست. قرار هست تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی بر این کتاب هفته آینده منتشر شود.

«علی یوسفی» فرزند شهید «احمد یوسفی» در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، با اشاره به خاطراتی از پدرش، اظهار داشت: پدرم در روز شنبه به شهادت رسید و ما روز پیش از آن به‌همراه او به نماز جمعه رفته بودیم. شهید با دستان خودش برای من وضو می‌گرفت و اینگونه وضو را به من یاد می‌داد. پس از آن سجاده‌ای کنار خودش پهن کرد و به من توضیح داد که چه باید بکنم و پدرم اینگونه فضای تربیتی خود را به فرزندانش نشان می‌داد.

وی افزود: من به یاد دارم که پدرم در کنار محبتی که داشت و فضای عاطفی که میان خانواده حاکم بود، حساسیت و دقت داشت و روحیه ایثار، شهادت، جهاد، شناخت شهدا و امام (ره) را از همان دوران کودکی به ما می‌آموخت. من آن موقع کوچک بودم، اما همان کار‌های کوچکی که می‌کرد تا ما ارزش‌ها را یاد بگیریم و آنها را بفهمیم، در ذهن من مانده هست و شاید همان‌هاست که ما را در خط انقلاب و اسلام ثابت‌قدم نگه داشته هست.

فرزند شهید یوسفی در پاسخ به این پرسش که ویژگی شاخص شهید یوسفی چیست، گفت: پدرم یک جوان انقلابی بود که فعالیت‌هایش پیش از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد. وی فردی روشن‌بین و اهل مطالعه بود و مسیری که برای حرکت در مسیر انقلاب اسلامی و دفاع از ارزش‌های اسلامی انتخاب کرده بود، از روی آگاهی و دانش بود. آگاهی که نسبت به این معارف داشت، باعث شد تا نسبت به این حرکت، ایمانی بسیار راسخ و محکم داشته باشد.

وی با اشاره به تأثیراتی که آگاهی درونی در روحیات اخلاقی او گذاشته بود، اظهار کرد: معنویت و اخلاقی که در روحیات پدرم شکل گرفته بود و روحیه مبارزه و ایثاری که در او وجود داشت، برگرفته از همین آگاهی درونی و معارف غنی اسلام و انقلاب اسلامی بود. اعتقادی که شهید یوسفی به امام (ره) و خط ایشان داشت، بر فعالیت‌های او قبل از انقلاب و تلاش‌ها و مبارزاتی که با دوستانش برای پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن هم برای حفظ و حراست از انقلاب اسلامی انجام داد، تأثیرگذار بود و به‌صورت یک نیروی نظامی و پاسدار در تأسیس سپاه پاسداران زنجان نقش جدی ایفا کرد و از فرماندهان سپاه زنجان بود.

کتاب «پاییز آمد» نقش مادرم را در مسیر زندگی با پدرم تبیین کرد/ عنایت رهبر معظم انقلاب اسلامی به پدر و مادرم، مُهر تأییدی بر سبک زندگی آنها بود

یوسفی ادامه داد: خصوصیاتی که باعث شد تا پدرم میان رزمندگان زنجانی شاخص شود، این بود که وی در عین لطافت روحی و معنوی و بشّاش بودن، روی گشاده و اخلاق حسنه‌ای داشت و از بقیه شنیده‌ایم، در کار‌های خود بسیار جدی بود. ویژگی‌های توانمندی در مدیریت، برنامه‌ریزی دقیق برای کارها، فهم درست از مسأله انقلاب و جنگ، باعث شده بود که شهید یوسفی به‌عنوان یک فرمانده تراز در دوران خودش معرفی شود.

فرزند شهید یوسفی با اشاره به سبک زندگی شهید و روحیه او در زندگی شخصی‌اش، گفت: پدرم علاوه بر اینکه یک بُعد انقلابی، نظامی و جهادی داشت، یک بُعد هم در فضای زندگی شخصی داشت. او یک مرد کامل و جامع با اخلاق حسنه و دارای روحیه عاشقانه و عاطفی در زندگی و ارتباط صمیمانه‌ با همسرش بود.

وی افزود: مادرمان هم یک جوان انقلابی بود که در سپاه با پدرم آشنا شده بود؛ چون هر دو عضو سپاه و از انقلابیون فعال در سپاه بودند. روحیه دو جوان مبارز انقلابی در کنار آن روحیه عاطفی و عشق و محبتی که به هم می‌ورزیدند، یک شخصیت خاصی از اینها ساخته بود.

یوسفی با اشاره به کتاب «پاییز آمد» گفت: کتاب «پاییز آمد» سیر خوبی دارد و سبک زندگی دو جوان را نشان می‌دهد که در فضای مبارزه و انقلاب وارد آن شرایط حساس و بحرانی انقلاب شده و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، وارد فضای جبهه و جنگ و دفاع مقدس می‌شوند و پس از آشنایی و تشکیل زندگی، این مسیر را در کنار هم طی می‌کنند.

کتاب «پاییز آمد» نقش مادرم را در مسیر زندگی با پدرم تبیین کرد/ عنایت رهبر معظم انقلاب اسلامی به پدر و مادرم، مُهر تأییدی بر سبک زندگی آنها بود

فرزند شهید یوسفی ادامه داد: نکته بسیار زیبایی که در این کتاب وجود دارد، این هست که همسر شهید و مادر ما در این کتاب، صرفاً یک همسر شهید نیست و شاید حتی شخصیت اصلی کتاب، به‌جای شهید، همین دختر مبارزی باشد که از دوران کودکی در چه فضایی و با چه افکار و اندیشه‌هایی رشد می‌کند و چطور با فضای انقلاب و معارف اسلامی و انقلابی آشنا می‌شود و بعدا چطور وارد فضای مبارزه و عضو سپاه می‌شود و در فضای بسیج و سپاه در آن زمان فعالیت می‌کند و چطور با یک رزمنده آشنا می‌شود و این زندگی که اینها با یکدیگر تشکیل می‌دهند، چه خصوصیات و روحیات شگفت‌انگیزی در این زندگی آرمانی دارد.

وی با اشاره به وجه تمایز این کتاب اظهار کرد: امتیازی که کتاب «پاییز آمد» نسبت به کتاب‌های هم‌ردیف خودش دارد، این هست که نقش همسر شهید در زندگی، حرکت و مسیر مبارزه که کمتر از خود شهید نیست، را تبیین می‌کند و همین باعث شده هست که این را بتوانیم یک سبک زندگی و الگویی برای جوانان مؤمن انقلابی چه دختر و چه پسر معرفی کنیم.

یوسفی با اشاره به تقریظ کتاب «پاییز آمد» توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: ما تقریظ کتاب «پاییز آمد» توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی و اینکه ایشان به این شهید بزرگوار عنایت و نظر کردند را بزرگترین سعادت برای خودمان می‌دانیم و در کنار اینکه ما این را سعادت بزرگی برای خودمان می‌دانیم و از این موضوع خوشحالیم، این را صرفاً یک هدیه و عنایت خاص فقط خانواده خودمان نمی‌دانیم.

وی افزود: این یک سبک زندگی هست که رهبر معظم انقلاب اسلامی به آن عنایت دارند و می‌خواهند این الگو‌ها را به مردم معرفی کنند که یکی از مصادیق آن در شهید ما و خانواده ما پیدا شده هست. رهبر معظم انقلاب اسلامی این نکته را مدنظر قرار دادند، چیزی که باید به‌عنوان فضای الگویی و معنوی توسط نیرو‌های انقلابی مورد الگو قرار بگیرد و از آن درس گرفته شود، اینگونه سبک‌های زندگی‌ هست.

فرزند شهید یوسفی در پایان تاکید کرد: ما بسیار از این موضوع خوشحالیم و همیشه خدا را شاکریم که ولی فقیه زمان ما این موضوع را مورد عنایت قرار دادند و به شهید ما و همسر شهیدی که عمر خود را در راه مجاهدت برای انقلاب اسلامی گذاشته و تلاش کرده و سال‌ها سلامتی خود را نثار کرده، توجه کرده‌اند. عنایت رهبر معظم انقلاب اسلامی، مُهر تأییدی بر مجاهدت‌های این دو بود، در کنار این، ما این را عیناً برای همه مردم می‌دانیم؛ نه فقط خانواده خودمان، چون این یک سبک زندگی، میان همه ایثارگران و خانواده‌های شهدا جاری و ساری بوده و خواهد بود.

انتهای پیام/ 118

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید