فراخوان نهمین کنگره بین‌المللی «شعر و داستان ایثار»

فراخوان نهمین کنگره بین‌المللی «شعر و داستان ایثار»


به گزارش نوید شاهد، معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران در نظر دارد با بهره‌گیری از پشتوانه عظیم ادبی، دینی و همچنین استفاده از ظرفیت‌های جامعه هنری، نهمین کنگره بین‌المللی شعر و داستان ایثار را با دعوت از فرهیختگان شاعران و نویسندگان گرانقدر متعهد به ارزش‌های الهی و انسانی، برگزار نماید.

فراخوان نهمین کنگره بین‌المللی «شعر و داستان ایثار»

علاقه‌مندان به شرکت در نهمین کنگره بین‌المللی شعر و داستان ایثار می‌توانند آثار خود را در قالب موضوعات «شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان»، «زیست شهیدانه/ ایثار اجتماعی»، «شهدای مظلوم غزه و جبهه مقاومت»، «شهدای امنیت، جهاد علمی و جهاد تبیین»، «شهدای مدافع حرم/ شهدای شاهچراغ»، « شهدای غریب، آزاده/ شهدای غواص»، «نماز، امر به معروف و نهی از منکر، حجاب و عفاف در سیره شهدا» و «بانوان عاشورایی (مادران، همسران و دختران معظم شهدا و جانبازان)» به سایت نوید شاهد ارسال کند.

همچنین شرکت‌کنندگان در جشنواره می‌توانند در «بخش‌ شعر» در قالب‌های «کلاسیک»، «نو و نیمایی»، «سروده، ترانه، تصنیف»، «منظومه (شعر بلند در همه قالب‌ها)» و شعر کودک و نوجوان و در «بخش‌ داستانی» در قالب‌های «داستان کوتاه»، «داستان کوتاهِ کوتاه» و «طرح رمان» آثار خود را ارسال نمایند.

در نهمین دوره از برگزاری کنگره شعر و داستان ایثار بخش ویژه به «شاعران و نویسندگان جامعه ایثارگری (خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران)»، بخش داستان «داستان نویسان سراسر ایران» و همچنین بخش شعر به «شاعران سراسر ایران بزرگ با همان زبان‌ها و گویش‌ها» اختصاص داده شده است.

افزون بر اینها، در «بخش اصلی شعر» به برگزیدگان اول هر قالب شعری 25 میلیون تومان، برگزیدگان دوم هر قالب شعری 16 میلیون تومان و برگزیدگان سوم هر قالب شعری10 میلیون تومان اهدا می‌شود. همچنین در «بخش‌ ویژه شعر» از سه اثر برگزیده مبلغ 25 میلیون تومان و از 5 اثر برگزیده این بخش با مبلغ پنج میلیون تومان به نحوی شایسته تقدیر خواهد شد.

گفتنی است؛ از سه برگزیده بخش «داستان کوتاه» با تقدیم مبلغ 12 میلیون تومان و از سه برگزیده بخش «داستان کوتاهِ کوتاه» با تقدیم مبلغ 7میلیون تومان تقدیر می‌شود.  در بخش طرح رمان برای 3 برگزیده اول تا سقف 50 میلیون تومان به عنوان حق الاتالیف در نظر گرفته شده است. همچنین از سه برگزیده بخش «ویژه داستان» با اهدای جایزه 10 میلیون تومانی تقدیر خواهد شد.

شاعران‌ و داستان‌نویسان سراسر کشور بدون محدودیت سنی می‌توانند تا پانزدهم آذر‌ماه 1403 آثار خود را پس از نام نویسی دز سایت نوید شاهد به صورت فایل word به پست الکترونیک دبیرخانه به نشانی isaar.festival@gmail.com بفرستند یا به شماره 09372903347 در پیام رسان‌های بله و اینا ارسال کنند. 

نام نویسی در سایت نوید شاهد

دبیر خانه نهمین کنگره بین‌المللی «شعر و داستان ایثار»: isaar.festival@gmail.com

شماره تماس دبیرخانه جهت ارسال آثار در پیام رسان ایتا و بله: 09372903347 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر فایل را دانلود کنید.

 

انتهای پیام/

 



منبع خبر

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید