به گزارش مجاهدت از گروه فرهنگ و هنر دفاعپرس، نشست مشترک هیئت مدیره، مدیرعامل، رؤسا و نمایندگان اصناف خانه سینما با «محمد خزاعی» رئیس سازمان سینمایی کشور در باغ زیبا (تهران) برگزار شد.
در این نشست که توسط کامران ملکی مشاور امور اصناف رئیس سازمان سینمایی اداره میشد، مدیرعامل خانه سینما، اعضای هیات مدیره، رؤسا و نمایندگان صنوف، رئیس سازمان سینمایی و کلیه معاونین وی حضور داشتند. همچنین، در بخش اول این نشست سید مجید پوراحمدی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل «صندوق اعتباری هنر» و مسلم کریمی، معاون «صندوق اعتباری هنر» در جلسه حضور پیدا کرده و با حاضران به گفتگو نشست.
معاون توسعه و مدیریت منابع، معاون ارزشیابی و نظارت، معاون فناوری نوین و مطالعات سینمایی، مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، مدیرعامل موسسه سینماشهر، رئیس مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم، مدیر کل دفتر نظارت بر تولید فیلم، مدیرکل دفتر نظارت بر مراکز و مشاغل، مدیرکل حراست سازمان سینمایی و مدیرکل امور اداری و پشتیبانی سازمان سینمایی در این نشست رئیس سازمان سینمایی را همراهی کردند.
در بحرانیترین شرایط مدیریت سینما را قبول کردم
محمد خزاعی در این نشست پس از گوش سپردن به مشکلات و دغدغههای حُضار گفت: ما همه عضو صنفهای مختلف سینما هستیم و همه افرادی که اینجا نشستهاند از دوستان قدیمی من هستند. این نکته کار مرا هم سخت و هم آسان میکند.
وی ادامه داد: روزی که سازمان سینمایی به من سپرده شد مشکلات ناشی از بحران کرونا در اوج خود به سر میبرد، دو سال متوالی سینما با شرایط سخت و بحران تعطیلی روبرو بود. حوزه فرهنگ بویژه، سینما با مشکلات عدیدهای روبرو بوده که مهمترین آنها پیامدهای کرونا و خسارتهای اقتصادی گسترده ناشی از آن، رکود و تعطیلی سینماها، روند ناموزون تولیدات، مشکلات معیشتی خانواده سینما و همکاران سینمایی، محدودیت منابع و اعتبارات، چالش فیلمهای تولید شده از قبل از جمله اینمشکلاتاست.
خزاعی گفت: من به عنوان عضوی از صنوف سینمایی از قبل مشکلات و مطالبات آن را میشناختم و همواره این مسائل مطرح بوده است. اما در دورهای که در آن به سر میبریم بحران کرونا و تشدید تحریمها و شرایط اقتصادی فضای جدیدی را ایجاد کرده مضافا اینکه با یک رکود اساسی در بحث مخاطب هم، مواجه هستیم.
وی اظهار داشت: دولت سیزدهم با رویکرد عدالت محوری و گفتمان انقلابی بر سر کار آمده و سازمان سینمایی به عنوان یکی از بازوهای اجرایی برای تحقق این اهداف مسئولیت و رسالتی دارد. قطعا تحقق این اهداف به رشد فرهنگ عمومی و اعتلای سینما منجر میشود. از این رو، ما باید خواستههای بر حق اهالی سینما را در مجرای این سیاستها پیگیری کنم. اما متاسفانه، دائماً در فضای سینما هیاهویی وجود دارد که مانع میشود.
پای فیلمهایی که از ما مجوز گرفته باشند میایستیم.
رئیس سازمان سینمایی گفت: در طول این مدت کوتاه که از ریاست من بر سازمان سینمایی میگذرد هر روزی که من برای رفع مشکل و یا اجرای سیاستی پیشقدم شدم فضای منفی بر علیه سیاستهای سازمان شکل گرفته و مهمتر از آن، از همان ابتدا، جوسازی وحشتناکی مبنی بر توقیف و عدماکران برخی فیلمها و جریان سازی رسانهای در این زمینه شکل گرفت که کار را برای بنده و همکارانم سخت میکرد.
خزاعی گفت: این در حالی بود که اکثر فیلمها برای ساخت و اکران مسیرشان را طی میکردند و مجوز میگرفتند و مشکلات دو سه فیلم مسئله دار را هم برای اکران حل کردیم. اگر با آن فضا و ذهنیت میبود قطعا، دو سه فیلم مسئله دار مشکلات شان حل نمیشد و در جدول جشنواره فجر و بعد اکران عمومی قرار نمیگرفتند.
وی ادامه داد: به دلیل ورود بسیاری از نهادها و تصمیمگیریهای سلیقهای آنها سینما با چالشهایی روبرو بوده و هست. برای این که حقوق سینماگران پایمال نشود بارها با بسیاری از این نهادها گفتگو کردیم. همنیجا در جمع شما تاکید میکنم که ما تا آخر پای فیلمهایی که از ما مجوز دریافت کرده باشند، ایستادهایم.
رابطه بین سازمان سینمایی و خانه سینما عمیق است
رئیس سازمان سینمایی گفت: من به عنوان یک سینماگر، مدیریت سینما را پذیرفتم تا بتوانیم راحتتر به خواستههای خانواده سینما برسیم. این فرصت فرصت خوبی است تا با هم به گفتگو بنشینیم و مشکلات را حل کنیم. خوشبختانه در دولت هم آمادگی، زمینه و زیرساختها موجود است. تنها نیاز است که ما این خواستهها را تبدیل به لوایح اجرایی کنیم تا بتوانیم آنها را پیگیری کنیم. از همان روزهای اول به دلیل اهمیت و احترامی که برای صنوف قائل بودم رابطی را میان سازمان و خانه سینما قرار دادهام تا بتوانیم تقریباً به صورت روزانه با اصناف مختلف در ارتباط باشیم.
وی اضافه کرد: ما به صنوف قدرتمند نیاز داریم. صنوف باید پیگیر مطالبات صنفی و تخصصی باشند. ما از صنوفی که کار سیاسی میکنند و نه صنفی حمایت نمیکنیم. وظیفه ما در سازمان سینمایی حمایت از اصنافی است که در جهت راهبرد صنفی و سینمایی فعال هستند، نه صنوفی که با انگیزههای سیاسی و منافع غیرصنفی تلاش میکنند.
خزاعی با بیان اینکه تعامل ما با صنوفی خواهد بود که کار صنفی و فرهنگی میکنند و در جهت رشد و رونق سینمای ایران حرکت میکنند نه آنهایی که با انگیزههای فردی، غیرفرهنگی و برای نیات و منفعتهای شخصی دست به کار سیاسی میزنند.
وی یادآور شد: اخیرا، تعداد معدودی از سینماگران بیانیهای را امضا کردند که الان، مدعی شدند آن را نخوانده بودند. از این رو، از همه صنوف و همکاران میخواهم اطلاعیهها و بیانیهها را مطالعه کنند تا دردسرساز نشود.
وی ادامه داد: خوشبختانه با اندک اختلاف سلیقههایی که در برخی مسائل وجود دارد، من رابطه بین سازمان سینمایی و خانه سینما را رابطه عمیقی میبینم و فاصلهای نمیبینم. اما از زمان حضور من در سازمان و علیرغم میل من به حل این مشکلات در قالب جلسات هماندیشی، همواره حواشی جلودار این نوع همفکریها شده است. حواشی که از درون خود ما میجوشد و متاسفانه رسانهها هم به آن دامن میزنند. از حواشی پیرامون فیلم «گشت ارشاد»، «جشنواره فجر»، اکران «لامینور» و … و این حواشی هر روز این گونه جلسات را به تاخیر انداخته است.
رئیس سازمان سینمایی گفت: به دلیل پاندمی کرونا، بحرانهای اقتصادی جهان ما در دورهی جدید و با شرایطی متفاوت به سر میبریم. راهحل عبور از این بحران همدلی و همگرایی است. اگر به این موضوع دقت نکنیم این فرصت به وجود آمده از بین میرود و تنها مشکلات ست که باقی میماند. امروز مدیری بر سر کار است که به دلیل ارتباط با سینما مشکلات را میشناسد. به دلیل آنکه وزیر ارشاد یکی از چهرههای نزدیک و مورد قبول شخص رئیس جمهوری است، به این واسطه اعتباری هم در دولت برای ما وجود دارد. باید در این فضای جدید به جای حاشیهسازی مشکلات اساسی را حل کنیم.
خزاعی گفت: برخی به اسم کار صنفی با انگیزههای گوناگون دوست دارند کار سیاسی کنند طبیعی است چوب بی تدبیری این افراد معدود را سینما میخورد. حاشیه سازیهای جورواجور و بیانیه نویسیها و خوداظهاریهای بعضیها، فضا و ذهینتی را ایجاد میکند که طیفهای مختلف اجتماعی نگاهی دیگر به جامعه سینمایی و صنفی داشته باشند.
وی اضافه کرد: درست زمانی که ما باید نگرش اذهانعمومی و مسئولین را نسبت به سینما درست کنیم به یکباره جنبش me too راه میافتد که امنیت شغلی و روانی و آبروی اجتماعی و خانوادگی بسیاری از سینماگران را دچار خطر کرده است. هنوز این مشکل حل نشده از طرف چند تا سینماگر بیانیه تند سیاسی منتشر میشود و همه این اتفاقها امنیت روانی مدیریت را هم از سینما میگیرد. معتقدم این حاشیهها راهبردها را قفل میکند و ضررش را خود سینما میبیند. اگر حواشی را کنار بگذاریم با تعامل و تکامل به رشد و رونق سینما میرسیم.
وی اظهار داشت: شما از بنده به عنوان همکار خودتان انتظاراتی دارید. تردید نکنید که قصد من همراهی شما است، اما نمیدانم در یک فضای آشفته و پرچالش توقع چه اتفاقاتی را دارید؟ من از صنوف هستم که در این جایگاه قرار گرفتم. این یک فرصت است که امروز رخ داده و باید از آن کمال بهره را ببریم.
رئیس سازمان سینمایی گفت: همه برنامهها و اقدامات در سازمان با تکیه به سه محور کلیدی: ” قانون گرایی، استانداردسازی و عدالت محوری”با رویکرد” خانواده، اخلاق و امید” راهبری میشوند.
وی افزود: ایجاد کارگروه فرهنگ و هنر که شخص رئیسجمهور ریاست آن را بر عهده دارد، احیای شورای عالی سینما که ۲ ماه است از آغاز به کار آن میگذرد، شورای عالی هنر که بعد از ۱۲ سال تعطیلی دوباره در دولت جدید احیاء شده است اتفاقات مهم در حوزه فرهنگ و هنر است. بازنگری و واکاوی و تدوین آئین نامههای جدید شوراهای ساخت و نمایش و پیگیری تایید آنها از مجاری ذیصلاح، شروع فصل نوین حمایت از فیلمهای هنری و تجربی، کلیه بدهیهای فیلمسازان کوتاه، مستند و حرفهای از سال ۹۸، طراحی برنامههای کلان پنجساله معاونتها و موسسات، بازنگری در مدیریت سمفا، ایجاد کارگروه سینما و تلویزیون برای شناسایی ظرفیتها و تعاملات جدید، تشکیل میز مشترک سینما و اقتصاد به منظور تبادل نظر و توسعه همکاریها در حوزه اقتصاد با وزیر اقتصاد و دارایی، رایزنیهای گسترده برای تبیین جایگاه سینماگران کشور به عنوان گنجینه و سرمایههای انسانی، ملی راهبردی برای جذب منابع اقتصادی و پشتوانههای اعتباری بیشتر، و. از جمله اقدامات انجام شده در ماههای گذشته بوده و همگی فرصتهایی هستند تا بتوانیم مسائل کلان مشکلات اساسی سینما حل کنیم.
خزاعی گفت: ما باید همگرایی ایجاد کنیم. در این قضیه منافع مشترک مطرح است. اما متاسفانه امروز برخی صرفا در پی منافع و مشکلات شخصی شان هستند. یک نفر که خواسته شخصیاش به دلایل مختلفی برطرف نمیشود آن را به یک صنف تعمیم میدهد و با بروز بیانیههای نادرست این همگراییها از بین میرود. این برخوردها و جوسازیها، برای سینما هم، خروجی نخواهد داشت.
پاسخ خزاعی به موضوع ساترا، شهرک سینمایی دیجیتال
وی در بخش دیگری در صحبتهایش با اشاره به پیگیری برخی از پروندههای اخلاقی در «شورای اخلاق حرفهای سینما» گفت: متاسفانه، بسیاری از اصناف در مسئله me too سکوت کردند و بیانیهای صادر نکردند تا به این واسطه بتوانیم امنیت شغلی و حرفهای اعضایمان را تامین کنیم. بسیاری از مباحثی که در این زمینه مطرح میشوند مسائلی حقوقی و قانونی هستند که ابراز و بیان آنها آسیبهای جدی در پی دارند که باید برای آن فکری کرد.
رئیس سازمان سینمایی درباره واگذاری «ساترا» به سازمان صدا و سیما هم گفت: واگذاری «ساترا» به صدا و سیما در نتیجه اشتباهات عملکردی تهیهکنندگان صورت گرفت و نباید به این سازمان واگذار میشد. «ساترا» بدون شک ظرفیت جدیدی برای سینمای ایران بود که به دلیل زیادهروی برخی از افراد از دست رفت البته این موضوع به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع داده شده و در آنجا قابل پیگیری است.
خزاعی درباره کاهش تعداد صدور پروانه ساخت در شورا نیز توضیح داد: این قضیه بیشتر ناشی از سختگیریهای فنی و کیفی است. به اعتقاد یکی از نمایندگان خود خانه سینما در شورای ساخت بسیاری از این فیلمها دارای فیلمنامههای با کیفیت نیستند و سطح نازلی دارند و اعضای شورا معتقدند با تولید این آثار مشکل میشود که آنها را اکران کرد.
وی درباره تاسیس شهرک سینمایی دیجیتال هم گفت: ما مسائل سختافزاری این حوزه را به موسسه «سینماشهر» محول کردهایم و حضور موسسات و شرکتهای دانشبنیان در این زمینه برای ما در اولویت قرار دارد. ما حتی برخی سولهها را در هشتگرد برای ایجاد این شهرک در نظر گرفتهایم.
رئیس سازمان سینمایی درباره استفاده از ظرفیت بودجههای فرهنگی سایر وزارتخانهها در خصوص حوزه سینما گفت: اخیراً مصوب شد که این منابع که مقدار آن ۲ درصد است به کارگروه فرهنگ و هنر برگردد و از این مجرا خرج شود. این رقم ۲ درصد بودجه قابل اعتنایی است که میتواند شرایط تولید را در موسسات سینمایی بیشتر کند. از طرفی بودجه سازمان که سالها تنها ۱۰ درصد افزوده میشد امسال تا ۸۰ درصد افزایش پیدا کرد. خوشبختانه هیچکدام از سازمانها و نهادهای زیر مجموعه سازمان امروز بدهکار نیستند. موجودی این سازمانها امروز کافی است و بودجهها در بخش تولید هم ۳ برابر شده است.
خزاعی درباره اکران فیلم مستند و کوتاه هم گفت: ما خوشبختانه پاتوقی را برای این نوع اکرانها در تهران و شهرستانها ایجاد کردیم. بحث جشنوارههای منطقهای در حوزه فیلم و عکس دوباره احیاء شد.
وی درباره مشکلات آموزشگاههای سینمایی هم گفت: یکی از مشکلاتی که کمتر به آن اشاره میشود بحث ساماندهی به آموزشگاههای سینمایی است که بسیار بیبرنامه است. ما طی صحبتهایی که با معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی داشتیم قرار را بر این گذاشتیم که طرح درس این آموزشگاهها مشخص و استادان ان درجهبندی شوند تا بر اساس تخصص استانداردسازی در این زمینه صورت بگیرد.
خزاعی در پایان ضمن تاکید دوباره بر همگرایی میان اصناف و سازمان سینمایی، پیشنهاد تصویب قانون قراردادهای تیپ در خانه سینما را قابل بررسی دانست.
رئیس سازمان سینمایی با اشاره به ضرورت تقویت اقتصاد و توسعه اشتغال در سینما خاطر نشان کرد: در مجموعهسازمان سینمایی هم همکاران ملزم شدند روی این موضوع به صورت جدیتر برنامه ریزی کنند و قطعا، صنوف میتوانند با همفکری و ارائه راهکارهای پیشنهادی هم افزایی داشته باشند.
هیچ گفتگویی بر مبنای حذف شکل نمیگیرد
منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما هم در این نشست بیان کرد: رابطه خانه سینما و سازمان سینمایی یک رابطه برادرانه و همدلانه و رفیقانه است. اما آیا این به این معنا است که همه برنامهها و سیاستهای خانه سینما و سازمان سینمایی مورد تایید است؟
وی ادامه داد: ما در شرایط ویژهای مثل همیشه قرار داریم، اما کی میشود به آرامش رسید؟ مبنا در این مورد بر گفتگو است. در هیچ گفتگویی قرار بر حذف نیست. یک بازی مشترک است. ما درباره حیثیت سینما فارغ از دیدگاه سیاسی حرف میزنیم. گفتگویی سازنده که در یک زمین مشترک بنا میکنیم که این زمین مشترک متعلق به آینده است.
مدیرعامل خانه سینما گفت: خانه سینما به لحاظ حقوقی امروز در یک موقعیت تثبیتشده قرار دارد و این برای ما ایجاد مسئولیت میکند. اگر گمان کنیم خانه سینما در یک سوی جاده و سازمان سینمایی در سوی دیگر قرار دارد اشتباه کردهایم. ما به هم نیاز بنیادی داریم. ما اگر امروز از احترام متقابل دست بکشیم نمیتوانیم توقع احترام داشته باشیم. ما زیر نور پروژکتور هستیم و مردم ما را میبینند.
شاهسواری گفت: فضای فعلی کشور در عرصه فرهنگی در وضعیتی است که اگر درباره آن تعامل نکنیم غیر ممکن است که بتوانیم از آن به سلامت عبور کنیم. خطر بزرگی است که در کنار ما بالبال میزند. اگر نظام فرهنگی کشور دچار انسداد شود و تولیدات فرهنگی به هر بهانهای متوقف شود مصیبتی است که بازگشت به شرایط قبلی را ناممکن میکند.
وی اظهار داشت: در تحلیلهای خانه سینما ما داریم دچار یک بیکاری مفرط در این عرصه میشویم. امروز نیروهای خلاق اماده کار هستند و فضای حرفهای مهیا است، اما با مشکل در صدور مجوز مواجه هستیم.
مدیرعامل خانه سینما گفت: من این موضوع را از باب منافعشخصی نمیگویم بلکه این صحبت از باب کمک به منافع ملی است. برای داشتن سکو در فضای جهانی. این فضای مشترک با قبول مسئولیت مشترک میتواند به منصه ظهور برسد و فرصتهایی را فراهم کند.
حسن مصطفوی به نمایندگی از صنف مدیران تولید در این جلسه حذف اسامی مدیران تولید از پروانه ساخت را موجب ایجاد مشکلات جدی در عرصه تولید دانست و در ادامه به تبعات جنبش me too برای خانواده سینما اظهار نگرانی کرد.
وی همچنین با اشاره به نامه بیش از ۴۰۰۰ نفر از سینماگران برای واگذاری «ساترا» به وزارت ارشاد گفت: با احیاء دوباره این موضوع اشتغالآفرینی گستردهای در عرصه سینما رخ خواهد داد.
کامیاب امین عشایری هم به نمایندگی از صنف طراحان سینمایی به مسئله سخت افزاری و توسعهی زمینهای اشاره کرد و گفت: یکی از نیازهای اولیه صنعت سینما ایجاد شهرک سینمایی دیجیتال و زیرساختهای مربوط به آن است.
علیرضا حسینی از صنف تهیهکنندگان مستند هم به مسکوت ماندن طرح مستندنگاری ملی اشاره کرد و گفت: نگاه سیاسی برای جذب آدمها متاسفانه موجب طرد بسیاری از چهرههای جوان از سینمای مستند میشود.
پیروز کلانتری از صنف کارگردانهای مستند نیز، در این نشست ضمن تشکر از رئیس سازمان سینمایی برای پیگیری آزادی دو تن از مستندسازان از زندان گفت: متاسفانه حساسیتهای موجود در فضای سیاسی در رابطه با مستندسازان به طور اخص از سوی سازمانها و نهادها به ما منتقل نمیشود و این برای ما مشکلساز شده است.
محمدرضا عرب از کانون کارگردانان سینما هم با اشاره به آسیبهای جنبش me too برای خانواده سینما و نسبت آن به سناریوی غرب مبنی بر طرح «هزار خنجر» علیه ایران، پیشنهاد احیاء دوباره موسسه رسانههای تصویری را عنوان کرد و گفت: یک پیشنهاد دیگر ایجاد ورکشاپ برای پیشکسوتان سینما در سراسر کشور با حمایت سازمان سینمایی است.
دانش اقباشاوی هم از صنف دستیاران کارگردان گفت: از سال ۱۳۸۹ بحث قراردادهای تیپ در خانه سینما مطرح است، اما هیچگاه به نتیجه نرسیده و شبیه یک عفونت شده است. ما به واسطه این قرارداد به نوعی داریم قانونگذاری میکنیم و قانون در برابر هرج و مرج قرار دارد.
علی سرتیپی هم به نمایندگی از پخشکنندگان سینما در این نشست گفت: اگر فکری به حال سینماها، پلتفرمهای پخش و .. نکنیم قطعاً تا چند ماه آینده سینمای ما به نوعی به چالش خواهد خورد و کاملاً ورشکسته خواهد شد.
آتیلا پسیانی هم به نمایندگی از صنف بازیگران، بیکاری را مهمترین عامل آسیبزننده به جامعه سینمایی دانست و پیشنهاد ایجاد یک مدرسه سینمایی به منظور بهبود شرایط تولید در عرصه سینما را عنوان کرد.
ایجاد پروژههای اقتصادی توسط صندوق اعتباری هنر
در بخش دیگر این نشست هم سید مجید پوراحمدی مدیرعامل «صندوق اعتباری هنر» پس از شنیدن مشکلات متعدد سینماگران در بحثهای مختلفی، چون بیمه، اخذ وام، دریافت مستمری و … گفت: ما از مدتها پیش پیگیر و علاقمند به برگزاری این جلسه بودیم، اما متاسفانه این دیدار به تاخیر افتاد.
وی در ادامه به پرداخت سهم بیمه هنرمندان اشاره کرد و گفت: بیش از ۶۰ درصد از سهم بیمه حرفهها و مشاغل را در صندوق اعتباری هنر پرداخت میکنیم. در حال حاضر برای هر هنرمند ۴۲۵ هزارتومان سهم بیمه پرداخت میشود که ۴۵ هزار نفر از ۹۰ هزار عضو صندوق شامل آن میشوند و اخیراً هم ۱۶۶۰ نفر را معرفی کردیم که از لحظه معرفی ما شروع به پرداخت این سهم میکنیم.
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: با توجه به مشکلاتی که بسیاری از هنرمندان درباره پرداخت سهم بیمه به ما منتقل کردند این نکته وجود دارد که متاسفانه قواعد تامین اجتماعی مربوط به خودش است و نهادهای دیگر نمیتوانند در آن دخالتی داشته باشند. ما ماهانه ۱۰ میلیاردتومان به تامین اجتماعی پرداخت میکنیم که این رقم به ۱۸ میلیارد خواهد رسید. ما مذاکراتی را با بیمه صورت دادهایم تا بتوانیم ۱۸ درصد سهم پرداختی را به ۲۸ درصد برسانیم.
پوراحمدی درباره عضوگیری صندوق هم گفت: زمانی که من به صندوق اعتباری هنر آمدم ۱۵ هزار نفر تقاضای در صف داشتیم و حدود ۲۰ هزار نفر هم به سامان ورود پیدا کرده بودند از آبان تا آذر سال گذشته حدود پنج هزار نفر به این اعضا اضافه شدهاند. ما در این لحظه هیچ تقاضایی را نداریم که بررسی نشده باشد. حتی اگر فردی اطلاعات ناقصی گذاشته باشد.
وی ادامه داد: به دلیل بروز مشکل در قوانین بانکی از اول اسفندماه صدور هنر کارت متوقف شده بود. اما ما توزیع بیش از ۳ هزار هنر کارت را آغاز کردیم و هفته پیش حدود ۱۸۰۰ هنر کارت دیگر به دست ما رسیده که آن را بزودی توزیع خواهیم کرد. ما در بحث هنر کارت هیچ رسیدگی از قبل مانده نداریم.
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به بحث پالایش و بروزرسانی اعضاء صندوق، این اتفاق را امری ضروری دانست و گفت: ما در پی برنامهریزی پروژههایی در حوزه اقتصاد هنر هستیم. این پالایش به این منظور صورت میگیرد تا بتوانیم در پروژههای خود هنرمندان فعال را درگیر کنیم وگرنه هیچ فردی در این پالایشها از صندوق حذف و یا مستمری آن قطع نشده است.
پوراحمدی با اشاره به عضویت دائمی اعضای بالای شصت سال در صندوق گفت: حتی اگر ما درباره این هنرمندان تاکید داریم تا مدارکشان را بروز کنند این را به نفع مدیریت بهتر خودمان میدانیم و در پس این اتفاق مسئله حذف و اضافهای وجود ندارد.
وی انتقال بحث بیمه هنرمندان از بیمه سرمد به بیمه دانا را به منظور رفاه حال هنرمندان دانست و گفت: بیمه دانا قویترین بیمه درمانی در سطح کشور است ما با این بیمه امروز ۹ هزار مرکز طرف قرارداد داریم و در مورد بیمه تکمیلی ما شعباتی را برای پاسخگویی معرفی کردهایم.
انتهای پیام/ 121
این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است