نماد سایت مجاهدت

فضائلی: حضور معنادار امام خامنه‌ای در نماز جمعه نصر/ دنیا نظاره‌گر نماز نصر بود

فضائلی: حضور معنادار امام خامنه‌ای در نماز جمعه نصر/ دنیا نظاره‌گر نماز نصر بود


به گزارش مجاهدت از خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، بدون تعارف این هفته با حضور مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از بخش خبری ۲۰:۳۰ شبکه ۲ پخش شد. 
 
فصائلی در ابتدای این برنامه در پاسخ به سوالی درباره نماز نصر و اینکه چرا رهبر معظم انقلاب اسلامی تصمیم گرفتند نماز را خودشان اقامه کنند آن هم پس از عملیات وعده صادق ۲ و تهدیداتی که رژیم صهیونیستی داشت، اظهار داشت: این‌ پیشنهاد در اوایل هفته به رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح شده بود و معظم‌له از این پیشنهاد استقبال کردند برای اقامه نماز و مردم هم نگران بودند و علت این نگرانی دیوانگی دشمن هست. 
 
فضائلی ادامه داد: در این شرایط که هر اقدامی متصور بود حضرت آقا تصمیم گرفتند که این نماز را برگزار کنند و تمام اعضای خانواده ایشان در این نماز جمعه حضور داشتند. 
 
وی در پاسخ این سوال که حضرت آقا در مراسم بزرگداشت سید حسن نصرالله حضور داشتند، گفت: تصاویر موجود هست که علاوه بر حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی سران سه قوه نیز حضور پیدا کردند. 
 
فضائلی درباره اینکه امام خامنه‌ای خودشان نماز عصر را اقامه کردند، افزود: این موضوع سابقه داشته هست و در بعضی از نماز جمعه‌ها معظم‌له نماز عصر را خودشان اقامه نمی‌کردند و دیگر بزرگان نماز را اقامه کردند، در این هفته نماز عصر را خودشان خواندند و تعقیبات را انجام دادند و با مسئولین صحبت کردند. همه مسئولین نیز در نماز جمعه نصر حضور داشتند. 
 
وی در پاسخ به این سوال که به حضرت آقا توصیه نشده بود که سریع‌تر نماز را اقامه کنند و عجله کنند و آنجا را ترک کنند، اظهار داشت: من نشنیدم که کسی چنین توصیه‌ای داشته باشد، چرا که این توصیه تاثیری نمی‌گذاشت به هر حال نفس آن حضور و آن مدت زمان خیلی روشن بود. 
 
فضائلی در پاسخ به این سوال که دقیقا حضور آقا در نماز جمعه در روزهایی بود که رسانه‌های معاند اعلام می‌کردند که رهبر انقلاب را به پناهگاه منتقل کردند و جای ایشان را عوض کردند، اظهار داشت: بله این شایعات وجود دارد و کار دشمن همین هست، حضور معظم له در نماز جمعه خیلی معنادار بود از حیث‌های مختلف و یکی از ابعاد مهم که در ذهن مردم بروز و ظهور داشت شجاعت رهبر معظم انقلاب بود در این زمان. 
 
وی افزود: نکته دوم حضور مردم در نماز جمعه نصر بود و حضور مردم خیلی فوق العاده بود از نظر کمیت که برآوردهای خیلی قابل توجه هست، عده‌ای کفن پوش آمدند، بعضی ها با غسل شهادت آمدند و بعضی‌ها نیز برای اولین بار به نماز جمعه آمده بودند. 
 
وی گفت: محتوای خطبه ها حائز اهمیت بود و اینکه یک خطبه کامل به زبان عربی انجام شد به دلیل تحولات و حساسیتی که در منطقه بود، ما اخبار زیادی داشتیم که مردم منطقه منتظر این خطبه ها بودند و در کشورهای مختلف شنیدند این خطبه‌ها را و استقبال کردند. 
 
فصائلی بیان کرد: همه این‌ها گویای این هست که مراسم، مراسمی بسیار مهم، حساسی بود که دنیا داشت آن را تماشا می‌کرد و برای عده‌ای موجب تعجب و برای عده ای هم نه، آقا در دوران جنگ تا یک مقطع‌ای هرهفته از جبهه‌های جنگ می‌آمدند و بعضا خطبه های نماز جمعه را با لباس جنگ و نظامی ایراد می‌کردند و پس از آن دوباره به جبهه‌ها اعزام می‌شدند. 
 
وی در پایان گفت: این بزنگاه هم از آن بزنگاه‌هایی بود که حضرت آقا این تشخیص را داده‌اند که باید حضور پیدا کنند.
 
انتهای پیام/ 

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

خروج از نسخه موبایل