نماد سایت مجاهدت

فعالیت ۲ هزار و ۲۰۰ گروه جهادی در استان کرمانشاه

فعالیت ۲ هزار و ۲۰۰ گروه جهادی شناسنامه‌دار در استان کرمانشاه


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از کرمانشاه، سرهنگ پاسدار «امیرحمزه خزایی» مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به فعالیت ۲ هزار و ۲۰۰ گروه جهادی شناسنامه‌دار در استان، اظهار داشت: بیش از ۸ هزار نفر در قالب گروه‌های جهادی استان در انواع قرارگاه‌ها از نوروزی، تابستانی گرفته تا اربعین فعالیت جهادی و رایگان دارند که البته در سامانه جدید اطلس در حال به‌روزرسانی هستند. 

وی با اشاره به وجود سه قرارگاه عملیات جهادی پهنه‌ای به مرکزیت شهرستان صحنه (شهرستان‌های شرقی)، شهر کرمانشاه (کرمانشاه و اورامانات)، شهرستان گیلان‌غرب (شهرستان‌های غربی)، تصریح کرد: زیر مجموعه قرارگاه جهادی پهنه‌ای، ۱۶ قرارگاه منطقه‌ای (۱۴ قرارگاه منطقه‌ای در ۱۴ شهرستان تابع استان، قرارگاه بسیج دانشجویی و قرارگاه بسیج عشایری) هست.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه ۴۰ قرارگاه جهادی محله‌ای در سطح استان داریم و گفت: قرارگاه جهادی نهادی در سطح استان در مرکزیت ادارات به‌منظور حمایت و هدایت گروه‌های جهادی در حال شکل‌گیری هست.

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی به سمت تخصصی شدن پیش خواهند رفت، خاطرنشان کرد: حداقل هر شهرستان باید یک گروه جهادی تخصصی داشته باشد و اعتبارات برحسب تخصص‌ها در اختیار گروه‌ها قرار خواهد گرفت.

۹۹ درصد صحت‌سنجی اشتغال بسیج سازندگی کرمانشاه

سرهنگ خزایی در ادامه اشاره‌ای به فعالیت‌های سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در بحث تسهیلات اشتغال‌زایی و ایجاد اشتغال پایدار داشت و افزود: سال ۱۴۰۱ با ارائه ۲۴۱ میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان تسهیلات برای یک هزار و ۸۵۰ نفر اشتغال ایجاد شد.

وی تسهیلات ارائه شده در سال ۱۴۰۲ را در مجموع ۲۰۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: با ارائه این میزان تسهیلات طی سال گذشته برای یک هزار و ۴۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده هست.

وی به ۱۲۰ مورد اشتغال ایجاد شده طی سال جاری از سوی بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان اشاره کرد و گفت: اعتبار تخصیص‌یافته برای اشتغال برای امسال ۳۱۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هست که تا به امروز ۱۸ میلیارد تومان محقق شده هست.

سرهنگ خزایی اضافه کرد: ۹۹ درصد صحت‌سنجی اشتغال بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در سامانه رصد وزارت کار، رفاه اجتماعی انجام شده هست.

جهاد آبرسانی به ۸۶۰ روستا کرمانشاه

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه از قرارداد‌های این سازمان با دستگاه‌های دولتی من‌جمله آب و فاضلاب، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و نوسازی مدارس سخن گفت و ادامه داد: سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه یکی از معین‌های قرارگاه مرکزی امام حسن مجتبی (ع) در بحث آبرسانی در مناطق محروم هستیم.

وی با اشاره به ۲ قرارداد آبرسانی با آبفا استان در راستای آبرسانی به ۸۶۰ روستای استان، گفت: آبرسانی به ۳۴۹ روستا را در قرارداد اول داشتیم و بر اساس مفاد قرارداد دوم که از امسال شروع شده، طی سه سال به ۵۱۱ روستا کم‌برخوردار استان آبرسانی خواهد شد.

سرهنگ خزایی مفاد قرارداد با منابع طبیعی و سازمان جهاد کشاورزی استان را در احیای چاه‌های آب، استخر ذخیره آب، آبخیز و جالیز عنوان کرد و افزود: در زمینه ساخت مدارس در مناطق روستایی و کم‌برخوردار هم با اداره نوسازی مدارس مشارکت داریم.

فعالیت بیش از ۱۵۰۰ صندوق قرض‌الحسنه بسیج در کرمانشاه

وی به فعالیت یک هزار و ۵۰۴ صندوق قرض‌الحسنه بسیج با اعتبارات داخلی گروه‌های جهادی اشاره و بیان کرد: ۴۸ هزار نفر اعضای صندوق قرض‌الحسنه بسیج هستند که تا به امروز ۸۹ تعاونی در سطح بسیج سازندگی ایجاد شده هست که حمایت‌های خوبی در بحث اشتغال‌زایی دارند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم فعالیت کارگروه‌های ۲۴‌گانه در یادواره شهدای ملی استان کرمانشاه داشت و افزود: به‌عنوان دبیر کمیته خدمات‌رسان و مردم‌یاری این همایش، خدمات ارزنده‌ای را با حمایت و مشارکت دیگر دستگاه‌ها در بحث فعالیت‌های عمرانی، غیرعمرانی و اشتغال انجام داده‌ایم. 

ساخت و تعمیر منازل نیازمندان؛ساخت و تعمیر مساجد و غسالخانه روستایی؛ آسفالت راه روستایی، ایزوگام خانه‌های روستایی، مساجد و پایگاه‌های مقاومت؛ توزیع بسته‌های معیشتی و جهیزیه؛ مفروش کردن مساجد؛ توزیع ۵ هزار پویشنه به جامعه هدف بهزیستی و… از دیگر خدمات ارائه شده سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با همکاری گروه‌های جهادی بوده که خزایی به آنها اشاره کرد.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

خروج از نسخه موبایل