قالیباف در همایش «مبنا»: باید سهم‌خواهی در انتخابات را حرام بدانیم

قالیباف در همایش «مبنا»: باید سهم‌خواهی در انتخابات را حرام بدانیم


به گزارش مجاهدت از گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز در اولین همایش ۴ هزار نفری مبنا در مرقد مطهر امام خمینی (ره) اظهار داشت: هدف از برگزاری این نشست این است که اهمیت انتخابات و مشارکت را به عنوان یک رسالت و وظیفه مهم و یک مجاهدت و موضوع مهم ملی بدانیم.

وی گفت: مشارکت در انتخابات به معنی امنیت ملی، اقتدار، حل مشکلات اقتصادی و حضور مردم در صحنه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز در مرقد مطهر امام راحل حضور پیدا کردیم که با آرمان‌های والای ایشان تجدید بیعت کنیم، افزود: امام خمینی (ره) جز در راه خدا گام برنمی‌داشت و خداوند به این مرد عظمت و بزرگی داد.

قالیباف در ادامه با اشاره به عملیات طوفان الاقصی گفت: عظمت عملیات طوفان الاقصی این است که این عملیات استاندارد و تراز حرکت‌های سیاسی، نظامی، امنیتی و اقتصادی را از سطح بین المللی تغییر داد و همه معادلات را به قبل و بعد از این عملیات تقسیم کرد.

وی با بیان اینکه مردم از پایه‌های حکومت هستند، یادآور شد: سال گذشته در همین ایام، اراذل در خیابان‌ها بودند و رژیم صهیونیستی و آمریکا و اراذل و اوباش می‌گفتند که کار جمهوری اسلامی تمام است، اما امروز اشرار عالم در حال نابودی است.

رئیس قوه مقننه در ادامه تصریح کرد: هدف اصلی این اجتماع علاوه بر مشارکت، وحدت جبهه انقلاب است و مأموریتش همدلی، کارآمدی و حل مساله می‌باشد.

قالیباف تصریح کرد: مخالف رقابت نیستم و یکی از عناصر مشارکت را رقابت می‌دانم، اما امروز برای وحدت و همدلی جمع شده‌ایم. اشکالی ندارد در درون جبهه انقلاب رقابت داشته باشیم، اما نه اختلاف. باید انسجام داشته باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به قانونگذاری‌ها و سایر اقدامات تاکید کرد: نیازمند این هستیم که مردم تاثیر را ببینند و اثر اقدامات چه دولت و چه مجلس زمان‌بر است. باید مدیریت و برنامه ریزی کنیم و حل مساله را با برنامه هفتم پیش ببریم و باید برنامه هفتم را دقیق پیش ببریم و تحول ایجاد کنیم.

قالیباف با بیان جبهه انقلاب وظیفه دارد در هر شهرستان و استان هم افزایی ایجاد کند، تصریح کرد: باید سهم‌خواهی را حرام بدانیم. کسانی باید به مجلس راه یابند که دغدغه و توان حل مساله را داشته باشند، زیرا کشور نیازمند تحول است.

وی با اشاره به اینکه دغدغه‌ای جز حل مشکل مردم نداریم، خاطرنشان کرد: اگر قالیباف قصد سهم خواهی داشت در دوره قبل ظرفیت بیشتری وجود داشت.

رئیس قوه مقننه با تاکید بر اینکه نمایندگان و مسؤولان باید کارآمد، دلسوز و موثر باشند، اظهار کرد: مجلس باید با روحیه دوران دفاع مقدس کار کند که در این خصوص از مجلس یازدهم دفاع می‌کنم.

قالیباف عنوان کرد: پس از دوران دفاع مقدس، در همه مسؤولیت‌هایی که حضور داشتم به جوانان باور قلبی داشتم و همیشه دوست داشتم با جوانان کار کنم، چون با همه وجودم ایمان دارم که این تحول باید به دست جوانان اتفاق بیفتد البته قدر باتجربه‌ها را نیز بشناسید و آن‌ها را آیینه تمام نمای تجربه خود بدانند.

وی با بیان اینکه جوانان با علم و دانش و حرکت و بندگی خالصانه می‌توانند تحول ایجاد کنند، خاطرنشان کرد: من شما جوانان را رهروان امام راحل و سربازان امام خامنه‌ای و خدمتگذاران صادق به مردم می‌دانم.

انتهای پیام/ 112

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید