«لاله‌های سرخ ایدم»

«لاله‌های سرخ ایدم»


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، در جریان دفاع مقدس کارگران همپای سایر اقشار فعالانه در جبهه‌ها حضور یافتند و سلحشوری‌های فراوانی از خود به نمایش گذاشتند؛ بخشی از این قشر زحمتکش نیز هنگامی که در سنگر تولید و خودکفایی مشغول کار و تلاش بودند، در اثر حملات هوایی رژیم بعثی به کارخانجات و مراکز صنعتی کشورمان، مظلومانه به شهادت رسیدند.

با نگاهی اجمالی به تألیفات در حوزه دفاع مقدس، می‌توان گفت که به نقش مهم این قشر زحمتکش در دوران دفاع مقدس کم‌تر پرداخته شده است. یکی از کتاب‌های خواندنی درباره شهدای جامعه کارگری، کتاب «لاله‌های سرخ ایدم» است که زندگی‌نامه و خاطراتی از 16 شهید سرافراز کارگر را روایت می‌کند.

این کتاب در 128 صفحه به همت موسسه فرهنگی هنری قدس توسط «محمدحسین احمدزاده» نگارش شده و در انتشارات معبر آسمانی (وابسته به اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی» در سال 1400 به چاپ رسیده است. از ویژگی‌های جالب این کتاب، انتشار تصاویر، اسناد و مدارکی از این شهیدان به صورت تمام رنگی است.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است:

«با هجوم دشمن، مردم انقلابی ایران اسلامی با هدایت رهبر کبیر انقلاب، راهی جبهه‌های نبرد شده و در سایه‌ی نفس قدسی حضرت امام، مقابل دشمن صف آرایی کردند. شوق حضور در صحنه‌های نبرد به قدری شورانگیز بود که در میان رزمندگان اسلام از هر قشری (دانش آموز، دانشجو، کارمند، کارگر و…) حاضر شده و خیل کثیری از آن دلاورمردان نیک روزگار به قافله‌ی شهیدان پیوستند.

مرور سبک زندگی این عزیزان، می‌تواند سرمشق و الگوی کسانی باشد که امروز در مراکز صنعتی و تولیدی به کار مشغولند و در سنگر خودکفایی تلاش می‌کنند.»

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید