نماد سایت مجاهدت

لباس روحانیت امانت بسیار بزرگ و پوشیدن آن یک جهاد بزرگ است


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از مازندران، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در مراسم جشن میلاد پیامبر اعظم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و آئین عمامه‌گذاری چند تن از طلاب استان که در دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار شد، ضمن عرض تبریک، اظهار داشت: در سیره تبلیغاتی و حوزوی ما یک راهکار خاص برای تبلیغ از گذشته تا به امروز وجود داشت که یکی از آنها همین لباس هست.

وی افزود: البته اصل عمامه مستحب هست، قبا و عبا هم شاید برگرفته از همان پیراهن عربی باشد، مردم هم اگر احترام می‌کنند به این جهت هست که لباس، لباس پیغمبر (ص) و مقدس هست و کارشان هم کار پیغمبران هست.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه لباس روحانیت امانت بسیار بزرگی هست، تصریح کرد: این لباس حیثیت پیامبران، امامان و علمای دین هست و امروزه پوشیدن این لباس خودش یک جهاد هست، برای اینکه تا حدودی محدود می‌شوند و باید هماهنگ کنند خود را با مقتضیات این لباس و توقعات خدا و جامعه از صاحب این لباس.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: اگر از محسنات لباس استفاده می‌کنیم پیامد‌های آن را هم باید به جان بخریم، پوشیدن دائمی این لباس یک جهاد هست.

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن تبریک به دو طلبه‌ای که ملبس شدند، یادآور شد: البته ما در جامعه ۸۰ یا ۹۰ درصد احترام می‌شویم حال ۱۰ الی ۲۰ درصد اذیت شویم این ناسپاسی هست که تحمل نکنیم، دعایمان این هست که بچه‌ها و نسل ما هم همین راه را ادامه دهند.

امام جمعه ساری ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید آیت الله آل هاشم، خاطرنشان کرد: پدرشان تاکید داشتند که این لباس در بین فرزندان پوشیده شده و این اقدام ادامه پیدا کند، حفظ شئون لباس، شئون یک روحانی و طلبگی بسیار مهم هست، همه این شئون را باید رعایت کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

خروج از نسخه موبایل