نماد سایت مجاهدت

لزوم استفاده از ظرفیت هفته دفاع مقدس برای معرفی شهدا به عنوان الگو


دفاع مقدس برای معرفی شهدا به عنوان الگو” src=”https://defapress.ir/files/fa/news/1403/6/29/2608150_411.jpg” alt=”لزوم استفاده از ظرفیت هفته دفاع مقدس برای معرفی شهدا به عنوان الگو” width=”306″ height=”184″ align=”left”>به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، سرهنگ پاسدار «علی مختاری» فرمانده سپاه نهاوند در نشست خبری با اصحاب رسانه نهاوند به مناسبت هفته دفاع مقدس، اظهار دات: امسال برنامه های چهل و چهارمین سالگرد هفته دفاع مقدس با شعار «در راه قله هستیم» برگزار می‌شود.

وی افزود: امسال به کمک خیران پایگاه و اقشار بسیج بیش از ۶۰۰ بسته کیف و انواع لوازم التحریر به مناسبت هفته دفاع مقدس بین دانش آموزان بی‌بضاعت توزیع می‌شود و تاکنون نیز تعدادی از پایگاه ها بیش از شروع سال تحصیلی این کار را انجام داده‌اند.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند با بیان اینکه بیش از ۱۴۰ عنوان برنامه توسط محلات و اقشار خواهر و برادر طی هفته دفاع مقدس پیش‎بینی شده که با حضور بسیجیان در شهرستان نهاوند برگزار می‌شود، گفت: امسال برنامه های متنوعی در نظر گرفته شده که مهمترین آنها شامل رونمایی از کتاب صاحب دل بی دل با موضوع دفاع مقدس تولید گزارش مستند بمباران نهاوند و بانوان جهادی برای اولین بار برگزاری انواع مسابقات فرهنگی و ورزشی برگزاری نمایشگاه عکس ویژه دفاع مقدس با موضوع نهاوند می باشد. 

وی در ادامه با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص دفاع مقدس اظهار داشت: ایشان از دوران دفاع مقدس به عنوان یک گنجینه یاد کرده و تأکید می‌کنند این گنجینه باید استخراج شود و برای نسل‌های آینده مطالب ارزشمند این دوران استخراج و مورد استفاده قرار بگیرد، زیرا هفته دفاع مقدس فرصت خوب و استثنایی برای پرداختن به موضوعات اساسی دفاع مقدس به خصوص برای نسل جوان هست.

مختاری تصریح کرد: باید از این هفته برای معرفی شهدای عزیز به عنوان بهترین الگوها برای نسل جوان استفاده کرد، نسل جوانی که در معرض تهاجم فرهنگی و جنگ رسانه‌ای تمام عیار دشمنان انقلاب قرار دارند، بنابراین این هفته فرصت بسیار خوب و مغتنمی هست که دستاوردها و ارزش‌های دفاع مقدس را در طول این یک هفته به اطلاع و سمع و نظر جوانان و مردم برسانیم.

وی ادامه داد: هفته دفاع مقدس در شهرستان نهاوند از ۳۰ شهریور ماه با تشکیل حلقات صالحین با عنوان میقات الصالحین در نماز جمعه سه شهر نهاوند، فیروزان و گیان برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند با اشاره به برنامه‌های این هفته افزود: دیدار با امام جمعه، غبارروبی گلزار شهدا، برگزاری یادواره‌های شهدای آبروی محله و یادواره شهید همدانی، تهیه لوازم التحریر و بسته‌های معیشتی برای خانواده‌های بی بضاعت، فضاسازی شهرستان و ادارات، برگزاری جلسات جهاد تبیین، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، تجلیل از رزمندگان دوران دفاع مقدس، استفاده از فضای مجازی و تهیه کلیپ از رزمندگان از جمله برنامه‌های عمومی هفته دفاع مقدس هست.

مختاری گفت: از شاخص‌ترین برنامه‌های این هفته می توان به رونمایی از کتاب شهید «محمد گودرزی» با عنوان «صاحب دل بیدل» اشاره کرد که با حضور خانواده شهدا مردم و مسئولین شهرستان برگزار می‌شود، همچنین تهیه حدود ۸۰ کلیپ از رزمندگان خواهر و برادر در سطح شهرستان نهاوند که در طول دوران دفاع مقدس حضور موثری داشته‌اند که توسط پایگاه‌های مقاومت تهیه و تدوین شده هست، تجلیل از روحانیان و ائمه جماعت برتر در محله‌های اسلامی که همکاری خوبی با پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت داشته‌اند.

وی افزود: همایش بانوان رزمنده و فعال پشت جبهه که قرارگاه جامعه زنان سپاه ناحیه نهاوند برگزار خواهد کرد و تجلیل از بانوان رزمنده که در طول دوران دفاع مقدس نقش موثری داشته‌اند، برگزاری رژه خودرویی نیروهای مسلح در دومین روز از هفته دفاع مقدس، برگزاری اردوی راهیان پیشرفت و بازدید از یکی از مراکز صنعتی شهرستان نهاوند، افتتاح پروژه‌‌ها و مسکن محرومین و.. نیز از دیگر برنامه‌های شاخص اجرایی در شهرستان هست.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه امید هست برنامه‌هایی در خور شأن چهل و چهارمین سالگرد دفاع مقدس با شعار«در راه قله هستیم» برگزار شود، گفت: برای اولین بار اقدام به جمع آوری تاریخ شفاهی دفاع مقدس شهرستان نهاوند توسط بسیجیان و خبرنگاران مطرح در این خصوص کرده‌ایم که در هفته دفاع مقدس آغاز و تا سال آینده هفته دفاع مقدس تاریخ شفاهی شهرستان را تهیه خواهیم کرد.

انتهای پیام/

 

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

خروج از نسخه موبایل