لزوم تدوین نقش شهرستان‌ها در دوران دفاع مقدس/ برافراشته ماندن پرچم مقاومت نیازمند مطالبه‌گری دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس است


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در همایش مسئولین دفاتر نمایندگی این اداره‌کل که در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: ما نوکر شهدا و خادم حوزه ایثار و شهادت هستیم.

وی افزود: نقش‌آفرینی دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت و همچنین جوانان آتش به اختیار یک حرکت جهادی و انقلابی با پشتوانه تفکر و روحیه بسیجی هست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: قریب به پنج سال از تشکیل دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس می‌گذرد و عملکرد این دفاتر در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس به‌گونه‌ای هست که بحمدالله با درصد بالایی نسبت به گذشته در سطح استان موفق بوده و ضریب نفوذ و اثرگذاری فعالیت‌های این حوزه ارتقا پیدا کرده هست.

این مقام مسئول تاکید کرد: پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت و همچنین جوانان آتش به اختیاری که دوران دفاع مقدس را درک نکرده‌اند در جغرافیای استان آماده خدمت در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس در عرصه‌های مختلف هستند که باید از این ظرفیت در راستای تقویت ماموریت استفاده کنیم و تلاش داشته باشیم باب خیری که در قالب این دفاتر گشوده شده، بسته نشود و خیر آن روزبه‌روز بیشتر شود و پیشرفت در ماموریت سیر صعودی داشته باشد.

دفاع مقدس/ برافراشته ماندن پرچم مقاومت نیازمند مطالبه‌گری دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس هست” src=”https://defapress.ir/files/fa/news/1403/8/3/2659851_728.jpg” alt=”لزوم تدوین نقش شهرستان‌ها در دوران دفاع مقدس/ برافراشته ماندن پرچم مقاومت نیازمند مطالبه‌گری دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس هست” width=”600″ height=”400″>

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: پرچم مقاومت باید دائم برافراشته باشد که فلسفه تشکیل دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مطالبه‌گری در راستای تحقق این مهم هست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارزیابی صورت گرفته در خصوص عملکرد شهرستان‌ها در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس، تصریح کرد: این ارزیابی لازم و ضروری هست چراکه موجب ایجاد انگیزه بیشتر برای فعالیت در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بین شهرستان‌ها خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان داشت: با توجه به راه‌اندازی سامانه‌های مختلف جهت انعکاس فعالیت‌ها که کار ارائه گزارش را نسبت به گذشته آسان‌تر کرده هست، می‌طلبد دستگاه‌ها، ساختار‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد حوزه دفاع مقدس با استفاده از ظرفیت نسل جوان نسبت به ثبت عملکرد خود در سامانه سادم اقدام کنند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تسریع در تدوین دانشنامه دفاع مقدس مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی هست، خاطرنشان کرد: هر شهرستان باید نقش خود در دوران دفاع مقدس را در حوزه‌های مختلف در قالب شناسنامه تدوین کند تا از آن در دانشنامه دفاع مقدس استان استفاده شود.

دفاع مقدس/ برافراشته ماندن پرچم مقاومت نیازمند مطالبه‌گری دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس هست” src=”https://defapress.ir/files/fa/news/1403/8/3/2659853_977.jpg” alt=”لزوم تدوین نقش شهرستان‌ها در دوران دفاع مقدس/ برافراشته ماندن پرچم مقاومت نیازمند مطالبه‌گری دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس هست” width=”600″ height=”400″>

سردار یوسفعلی‌زاده در ادامه با قدردانی از اقدامات صورت گرفته در حوزه احداث و تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام ابراز داشت: کار گسترده خوبی در حوزه عمرانی برای یادمان‌های شهیدان گمنام در سطح استان صورت گرفته که همچنان امتداد دارد.

وی با تاکید بر اینکه در مکان‌یابی نقاط تدفین شهدای گمنام، امکان عمومی در اولویت هستند، یادآور شد: مسئولین محلی بایستی به میدان بیایند تا با جذب منابع مردمی، دولتی و اعتباری که از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به یادمان‌های شهدای گمنام اختصاص می‌دهند، عملیات عمرانی احداث یادمان‌های استان به پایان برسد و هرچه زودتر شاهد تکمیل همه یادمان‌های شهدای گمنام سطح استان باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه همزمان با ایام فاطمیه، خراسان رضوی میزبان پیکر تعدادی از شهدای گمنام خواهد بود، افزود: برای اساس تدبیر اتخاذ شده هر نقطه از استان که به دنبال میزبانی از پیکر مطهر شهدای گمنام هست باید نسبت به احداث ۷۰ درصد از بنای یادمان اقدام کند تا این توفیق نصیب آنها شود. 

این مقام مسئول تاکید کرد: هیئت‌امنای شهدای گمنام سطح استان باید فعال شوند تا با برنامه‌ریزی و استفاده از ظرفیت‌های محلی نسبت به رونق‌بخشی به این یادمان‌ها در راستای تبدیل این نقاط به قطب فرهنگی گام بردارند.

دفاع مقدس/ برافراشته ماندن پرچم مقاومت نیازمند مطالبه‌گری دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس هست” src=”https://defapress.ir/files/fa/news/1403/8/3/2659852_596.jpg” alt=”لزوم تدوین نقش شهرستان‌ها در دوران دفاع مقدس/ برافراشته ماندن پرچم مقاومت نیازمند مطالبه‌گری دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس هست” width=”600″ height=”400″>

سردار یوسفعلی‌زاده ادامه داد: با توجه به ضرورت نقش‌آفرینی در جهاد تبیین و مقابله با جنگ ترکیبی و شناختی دشمن، لازم هست فعالیت در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد و با تولید محتوا‌های غنی و بازنشر آن در گروه‌ها از طریق جوانان در راستای این مهم قدم‌های موثری برداشته شود.

وی اظهار داشت: انتظار هست موضوع تالیف و چاپ کتاب‌های دفاع مقدس و مقاومت از سوی شهرستان‌ها با جدیت دنبال شود تا این حوزه رونق بگیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی همچنین گسترش و تقویت ارتباط و تعاملات مسئولین دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت، ارائه درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه‌ها با استفاده از اساتید مجرب، جمع‌آوری اسناد و مدارک دفاع مقدس و تولید آثار فاخر هنری و سینمایی و همچنین برگزاری جشنواره‌های ادبی و هنری را ضروری دانست.

این مقام مسئول گفت: شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت و همچنین ستاد گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت با محوریت فرمانداران به‌عنوان نهاد‌های انسجام‌بخشی هستند که باید با برگزاری مستمر جلسات و پیگیری مصوبات این دو ساختار تا حصول نتیجه، مقوم فعالیت‌های حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس باشند.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید