لیست جراحان چاقی تهران

لیست جراحان چاقی تهران

در این مقاله به بررسی لیست جراحان چاقی تهران می پردازیم.  همراه شما هستیم.

مقدمه

شاید به فکر جراحی چاقی هستید یا پزشکتان گفته است که ممکن است از روش بای پس معده بهره مند شوید. به طور طبیعی، ممکن است از خود بپرسید که چگونه این روش را انجام دهم؟ چه موفقیتی را می توانم انتظار داشته باشم؟ پیش بینی این که کدام بیماران مبتلا به چاقی ممکن است بهترین نتایج را داشته باشند، تا کنون یک هدف دست نیافتنی بوده است. تیمی از محققان گزارش می‌دهند که موفقیت، حداقل تا حدی، به زیرگروه یا ویژگی ‌های هر بیمار بستگی دارد. در اینجا به منظور آشنایی بیشتر با لیست جراحان و بیمارستان های چاقی تهران لازم است تا ادامه مطلب را دنبال کنید.

فهرست:

نکات قابل توجه در بررسی جراحی چاقی و لیست جراحان چاقی تهران

بررسی جراحی کاهش وزن

نتیجه گیری

######

نکات قابل توجه در بررسی جراحی چاقی و لیست جراحان چاقی تهران

به گفته محققان، تاکنون پزشکان راهنمایی های فراوانی در مورد این که کدام بیماران چاق ممکن است پس از جراحی چاقی بیشترین کاهش وزن را داشته باشند، دارند. یکی از جراحان چاقی به نام در این حوزه دکتر سلیمی می باشد که اکنون به عنوان پزشک متخصص در حوزه جراحی لاپارسکوپی و چاقی در بیمارستان های مختلف تهران مشغول به فعالیت هستند و در لیست جراحان چاقی تهران قرار دارند. در ادامه در مورد برخی از مهمترین نکات قابل توجه، توضیحات مختصری را بیان می نماییم.

  • قبل از جراحی چاقی، می توان موفقیت بیمار را پیش بینی کرد

از آنجایی که بیماران بیشتری به انجام جراحی چاقی فکر می کنند، محققان متوجه شده اند که بسیاری از بیماران با روش موسوم به Roux-en-Y بای پس معده به کاهش وزن بیشتری نسبت به باندینگ معده دست می یابند.

 اما حتی در بین بیمارانی که تحت یک نوع عمل قرار می گیرند، الگوهای متفاوتی نیز وجود داشته است. در حقیقت محققان نه تنها شاخص توده بدنی افراد و تشخیص دیابت را در نظر گرفتند، بلکه رفتارهای غذایی، اشتها، فعالیت بدنی، سابقه خانوادگی چاقی، متابولیسم گلوکز و سلامت قلب را نیز در نظر گرفتند.

نگاهی دقیق تر به ویژگی های جراحی چاقی

در یک بررسی صورت گرفته در شناسایی لیست جراحان چاقی تهران، محققان به این نکته رسیدند که شرکت کنندگانی که تحت عمل جراحی چاقی در یکی از 10 بیمارستان در سراسر کشور قرار گرفته بودند، آن ها یک ماه، شش ماه، یک سال و سپس به مدت هفت سال سالانه تحت معاینه فیزیکی بعدی قرار گرفتند. محققان اطلاعاتی در مورد اشتهای این بیماران، عادات غذایی، الگوهای غذایی، سابقه خانوادگی چاقی، پارامترهای گلوکز و وضعیت دیابت، متابولیک قلبی و سلامت کلی، علاوه بر کاهش وزن پس از جراحی، جمع‌آوری کردند. محققان شرکت‌کنندگان را برای مجموعه‌ای از ویژگی ‌های از پیش تعیین ‌شده ارزیابی کردند و سپس 2456 بزرگسال را که همگی چاقی را به عنوان ویژگی متابولیک مشترک خود داشتند، در مطالعه ارزیابی طولی جراحی چاقی به یکی از چهار زیرگروه دسته ‌بندی کردند:

گروه 1 : بیماران دیابت نوع 2 و سطح پایینی از کلسترول به اصطلاح “خوب” (یعنی لیپوپروتئین با چگالی بالا)

گروه 2 : افراد مبتلا به اختلال در خوردن، پرخوری یا رفتارهای غذایی نامنظم

گروه 3 : مختلط، ترکیبی از ویژگی هایی مانند دیابت و چاقی زودرس

گروه 4 : چاقی شدید با شاخص توده بدنی 40 یا بیشتر

بیمارانی که رفتارهای غذایی نامنظم داشتند، بیشتر از بیماران دیابتی و یا بیمارانی که چاقی شدید داشتند، از جراحی چاقی بهره‌مند شدند. اختلال در غذا خوردن به طیفی از الگوهای غذایی نامنظم اشاره دارد، اما شایع ترین آن ها الگوی پرخوری بود.

لیست جراحان چاقی

بررسی جراحی کاهش وزن

همه انواع جراحی های کاهش وزن می توانند به کاهش وزن قابل توجهی کمک کنند، اما هر کدام ویژگی ها و خصوصیات مختص خود را دارا می باشند:

افراد بیشتری تمایل به کاهش وزن با بای پس معده یا اسلیو گاسترکتومی، نسبت به باند معده دارند.

خطر عوارض جدی جراحی  به طور کلی برای بای پس معده یا گاسترکتومی اسلیو بیشتر است.

نوارهای معده را می توان جابجا نمود، بنابراین اگر مشکلات جدی ایجاد شد، می توان عمل را معکوس کرد.

اگر به دنبال جراحی کاهش وزن هستید، می توانید لیست جراحان چاقی تهران را بررسی کنید و با جراح خود در مورد تکنیک های مختلف صحبت کنید تا تصمیم بگیرد که کدام یک برای شما بهترین است.

ارزیابی قبل از جراحی کاهش وزن

قبل از این که بتوانید جراحی کاهش وزن را انجام دهید، برای ارزیابی مناسب بودن عمل و انتخاب نوع پزشک مورد نظر، لیست جراحان چاقی تهران را بررسی کرده و به یک کلینیک تخصصی مراجعه کنید. این ممکن است شامل بررسی موارد زیر باشد:

سلامت جسمانی؛ با استفاده از آزمایش خون،  اشعه ایکس  و اسکن

رژیم غذایی و الگوهای غذایی

سلامت روان؛ مانند پرسیدن در مورد انتظارات شما از جراحی و این که آیا شرایط سلامت روانی خوبی دارید یا خیر. این برای ارزیابی این است که آیا می‌توانید با تغییرات طولانی ‌مدت سبک زندگی مورد نیاز پس از جراحی کاهش وزن کنار بیایید. ممکن است به شما توصیه شود که در هفته های قبل از جراحی، یک رژیم غذایی با کالری کنترل شده داشته باشید تا به کاهش اندازه کبد شما کمک کند. این می تواند جراحی را آسان تر و ایمن تر کند.

  • باند لپ

نام این روش کاملاً آن را توصیف می کند. جراح، یک نوار سیلیکونی را در اطراف قسمت بالایی معده قرار می دهد، بنابراین اندازه معده شما حدود دو سوم کاهش می یابد.  جراحی باند لپ کم تهاجمی ترین روش برای جراحی کاهش وزن است که سریع ترین زمان بهبودی را به همراه دارد. پزشکان می توانند این جراحی را در مدت 30 تا 60 دقیقه به صورت سرپایی انجام دهند و اکثر بیماران در عرض یک هفته به سر کار خود باز می گردند. بسته به عوامل مختلف سلامتی، اگر شاخص توده بدنی شما 35 یا بیشتر باشد، یا اگر عوارض ناشی از چاقی مانند دیابت یا بیماری عروق کرونر قلب دارید، به طور کلی واجد شرایط جراحی کاهش وزن هستید.

بای پس معده لاپاراسکوپی

بای پس معده، که پزشکان از طریق لاپاراسکوپی انجام می دهند، کیسه ای ایجاد می کند که به عنوان معده شما عمل می کند. کیسه به اندازه یک لیمو است. مستقیماً به روده کوچک متصل می شود و بقیه معده شما را دور می زند. همچنین بخشی از روده کوچک را دور می زنند، جایی که غذا به طور معمول جذب می شود. بنابراین بدن شما مقدار کمتری از آن چه می خورید را جذب می کند و در نتیجه باعث کاهش وزن می شود. شما به سرعت وزن کم می کنید. به طور متوسط، بیماران 60-80 درصد چربی اضافی را در 12-18 ماه از دست می دهند.

  • آستین معده

اسلیو معده، یک جراحی جدیدتر است که امروزه به محبوب ترین روش کاهش وزن تبدیل شده است. با این جراحی، حدود 80 درصد معده شما برداشته می شود. یک کیسه بلند و نازک باقی می ماند. شما خیلی سریع احساس سیری می کنید. این به شما کمک می کند تا مقدار غذایی که در یک زمان می خورید را کنترل کنید.

جراح چاقی

نتیجه گیری

در حقیقت امروزه می توانید لیست جراحان چاقی تهران را بررسی کرده و پس از انتخاب جراح و نوع روش جراحی مناسب، از کاهش وزن خود لذت ببرید.

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید