ماجرای دفاع مقدس حماسه ای غیر قابل تکرار در تاریخ است

ماجرای دفاع مقدس حماسه ای غیر قابل تکرار در تاریخ است


سرلشکر پاسدار «محمدعلی جعفری» فرمانده قرارگاه فرهنگی ـ اجتماعی بقیه‌‎الله الاعظم (عج) حین بازدید از موزه و نمایشگاه دائمی دفاع مقدس فارس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در شیراز با بیان اینکه موزه دفاع مقدس فرصت خوبی برای انتقال یک فرهنگ ناب به نسل جدید است اظهار داشت: ماجرای دفاع مقدس حماسه ای غیر قابل تکرار در تاریخ است و باید در انتقال این حماسه به نسل‌های جدید با استفاده از شیوه‌های مدرن و جذاب کوشید.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه فارس در دفاع مقدس چه در تدارکات و پشتیبانی از جنگ و چه در عملیات‌ها استانی شاخص بود خاطرنشان کرد: باید ابعاد وسیع حماسه‌سازی استان فارس در دوران دفاع مقدس در این باغ‌موزه منعکس شود و نقش استان فارس که تعیین کننده و شاخص بوده تبیین شود.

فرمانده سابق نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: اینکه با وجود کم‌توجهی دولت قبل به مسائلی از این دست، موزه‌ای به این عظمت و خلاقیت در این فضای کم ساخته شده و کارهای بسیار خوبی انجام شده، قابل تقدیر است و حال که دولت جدیدی بر سر کار آمده که در این زمینه یعنی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اهتمام بیشتری دارد باید در ساخت سازه‌های جدید از متریال‌هایی مدرن، پایدار و ماندگار استفاده شود تا بعد از چند سال نیاز به تعمیر و ترمیم اساسی نباشد زیرا اصولا موزه‌ها هزینه زیادی را جهت ترمیم و تعمیر و نگهداری نیاز دارند.

سرلشکر محمدعلی جعفری در ادامه بازدید از بخش‌های مختلف نمایشگاه دفاع مقدس فارس اظهار داشت: ماجرای دفاع مقدس حماسه‌ای بود که دیگر در تاریخ اسلام تکرار نمی‌شود و اتفاقات بسیار زیادی هم از نظر ابعاد معنوی هم حماسه‌ها وشجاعتها در این حماسه نهفته است و باید گفت دفاع مقدس ما یک جنگ مردمی تمام عیار در برابر نظام استکبار بود و ما در برابر یک ارتش تا بن دندان مسلح که شرق و غرب نیز پشتیبان آن بودند ایستادیم و مردم نقش آفرینی کردند که کار به نفع ما رقم خورد.

فرمانده قرارگاه فرهنگی ـ اجتماعی بقیه ‎الله الاعظم (عج) افزود: باید با برنامه‌ریزی نظام و سرمایه‌گذاری در این خصوص، از روشهای جدید و تجهیزات مدرن برای ساخت و تجهیز موزه‌های دفاع مقدس بهره برد.

وی تشریح کرد: دنیای استکبار ارزشهای ما را نشانه گرفته و نظام باید سرمایه گذاری خوبی در این عرصه یعنی حفظ و نشر آثار مربوط به دفاع مقدس کند تا این نمایشگاه و موزه جنگ به صورت ماندگار راوی حماسه‌سازی رزمندگان  و مردم ما باشد.

وی در پایان افزود: این اسناد، اطلاعات، روایات و حماسه‌ها باید با فناوریهای مدرن و به روز باید مجهز شود و باید از تجهیزات و فناوریهای مدرن برای انتقال مفاهیم بهره ببریم و از تجارب روز دنیا نیز استفاده برده و موزه ای در طراز موزه های درجه 1 دنیا در فارس ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید