مروری بر زندگینامه سردار شهید «رستمعلی نوری»

مروری بر زندگینامه شهید «رستمعلی نوری»


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، سردار «رستمعلی نوری» در ۲۵ مهر سال ۱۳۳۵ در روستای ناوه از توابع شهرستان بجنورد در خانواده متدین و مذهبی به دنیا آمد. وی پس از آغاز جنگ تحمیلی به عضویت سپاه درآمد و برای دفاع از میهن، عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد. 

سردار شهید رستمعلی نوری در مدت حضور بیش از هفت سال در مناطق جنگی جنوب و غرب کشور، به غیر از زمان مرخصی، هیچ گاه صحنه نبرد را ترک نکرد. وی ۲۹ آذر سال ۱۳۷۰ به شهادت رسید.

فرازی از وصیت نامه شهید:

بسم الله الرحمن الرحیم

والَّذِینَ جاهَدُوا فِینَا لَنَهدیَنَّهم سُبُلَنَا و إنَّ الله لَمع المُحسِنِین

حمد و ستایش مخصوص خداوندی است که او را همتایی نیست، ستایش کننده از ستایش او عاجز، از شمارش نعمات او ناتوان، یگانه معبودی است که جز در مقابل او خضوع و کرنش سزاوار نیست.

برای هدایت بشر انبیاء و رسولان را با دلایل روشن فرستاد تا ارائه طریق نمایند و انسان را از پرستش طاغوت‌ها به پرستش او دعوت نماید.

محمد (ص) را خاتم پیامبران قرار داد، قرآن را بر او نازل کرد که دستوراتش برای همیشه زنده است و عترت پاکش، که هر کس به این دو چنگ زند نجات یابد. عترت او قرآن ناطق است، قرآن بوسیله آنها احیاء شده، امروز امام روح الله این ذریه پاک عترت رسول الله که بعد از قرن‌ها قرآن را احیاء کرد، پرچم سرخ تشیع را بر جهان بر افراشت. پیروان تشیع را در مقابل ظلم و کفر استکبار به حرکت درآورد، چه زیبا فریادش بلند است. اگر خمینی بماند با همین بسیجیان پابرهنه، خواب راحت را از سران کفر این مغضوبین، ستمگران و جباران می‌گیرد و چه شیرین است پشت سر این رهبر حرکت کردن و به ندای او لبیک گفتن و به عشق او به خون خویش غلطیدن.

توصیه‌ای به خودم و همه همرزمانم:

خدایا نیرویی به ما بده که از ادامه جنگ خسته نشویم و جهاد در راه خدا را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم و در این راه همه کمبود‌ها و نارسایی‌ها را با دل و جان بپذیریم و اظهار ناراحتی نکنیم تا باعث خوش آمد دشمنان اسلام گردد، که این خود خیانتی به خون شهدا است. نکند تجملات انسان فقط خوردن، خوابیدن و زندگی راحت باشد، پس فرق ما و حیوان در چیست؟ کسی که در مقابل مصیبت‌هایی که بر مسلمین وارد می‌شوند بی‌تفاوت باشد انسان نیست.

من اصبح و لم یهتم بامور المسلمین فلیس بمسلم

باید از اسلام و قرآن دفاع کرد، باید از مظلومین دفاع کرد، خدا ما را نمی‌بخشد اگر بی‌تفاوت باشیم از هر قشر و گروهی باشیم باید دفاع کنیم.

باید در مقابل کفر با شدت مقاومت کنیم.

اشداء علی الکفار رحماء بینهم، کونوا للظالم خصماً وللمظلوم عوناً انشاء الله
در پایان از پدر، مادر، همسر و همه دوستانم می‌خواهم که مرا ببخشند.
والسلام علیکم و علی عبادالله الصالحین

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید