مسائل اقتصادی را کوتاه‌مدت و شتابزده نمی‌توان حل کرد

مسائل اقتصادی را کوتاه‌مدت و شتابزده نمی‌توان حل کرد



احمد کریمی اصفهانی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، اولویت نخست دولت سیزدهم را انتخاب افرادی عنوان کرد که با مطالعه گسترده‌ در زمینه‌های مختلف، وعده‌های زمان انتخابات را محقق کنند.

دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار ادامه داد: رییس جمهوری منتخب هم علاوه بر شایسته‌سالاری فارغ از جناح‌بندی سیاسی، باید افراد توانمند، مقتدر و پاکدست را به کار بگیرد تا بدنه دولت جدید با اقتدار کار خود را شروع کند.

کریمی اصفهانی تاکید کرد: اقتصاد جزو وعده‌هایی بود که تمام نامزدها بدون استثنا به مردم داده‌اند و یکی از دلایل رای مردم به رییس جمهوری منتخب این بود تا بتوانند اقتصاد نابسامان را سامان دهد و این امر مستلزم این است که تیم اقتصادی منسجم داشته باشد. بی‌نظمی در کار اقتصاد به‌شکل سازمانی سبب از هم پاشیدن اقتصاد خواهد شد. بنابراین سامان دادن و یکپارچه کردن اقتصاد از مسایلی است که می‌تواند جزو اولویت‌های سید ابراهیم رییسی باشد.

وی با انتقاد نسبت به کار شتابزده در اقتصاد، گفت: باید در زمینه اقتصادی مقداری تامل و دقت کرد و اینکه افکار عمومی تصور کند که در فرصت کوتاه معجزه‌ای خواهد شد و دولت فکر کند که می‌تواند معجزه کند، این امر تحقق نمی‌یابد.

کریمی اصفهانی ادامه داد: سال‌هاست با تورم افسار گسیخته روبرو هستیم که به این راحتی نمی‌توانیم آن را جمع کنیم. دولت فعلا باید بتواند این روند را متوقف کند. این امر زمان می‌برد و مردم باید حوصله کنند و دولت هم این دقت را داشته باشد تا شتابزده عمل نکند تا این اصلاحات انجام شود.

این فعال اصولگرا اولویت دوم دولت رییسی را سیاست خارجی کشور ارزیابی کرد و گفت: باید با اقتدار و تحول در سیاست خارجی کاری کنیم تا دشمن بداند در قوای مختلف یکپارچگی وجود دارد.  

وی، بخش بزرگی از مشکلات کشور را داخلی عنوان کرد و یادآور شد: باید تحریم‌هایی که در داخل شکل گرفته را با مدیریت خوب مهار کنیم تا بتوانیم تحریم خارجی را رفع کنیم.

کریمی اصفهانی اقتدار را سبب حل شدن مساله برجام قلمداد کرد و گفت: تا الان نشان داده‌ایم برعکس کشورهای دیگر به برجام پای‌بند بوده‌ایم. چندصدایی در داخل را دشمن به خوبی رصد می‌کند و آنرا به حاشیه تبدیل می‌کند.



منبع خبر

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید