معجزه خداوند در عملیات محرم از زبان شهید «رحمت اله حیدری»

عملیات محرم از زبان شهید «رحمت اله حیدری»


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، شهید «رحمت اله حیدری» ۱۲ مرداد سال ۱۳۴۶ در روستای آهنگری شهرستان نورآباد ممسنی استان فارس در خانواده‌ای ساده و بی آلایش دیده به جهان گشود و در هفت سالگی به مدرسه رفت و تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در روستای آهنگری با موفقیت به پایان رساند.

شهید حیدری پس از گذراندن دوران راهنمایی به شهرستان نورآباد رفت و در رشته ریاضی به تحصیل مشغول شد. با آغاز جنگ تحمیلی عزم خود را جزم کرد که به جبهه برود ولی به خاطر شرایط سنی از رفتنش ممانعت به عمل آمد اما پس از چندی با دست بردن در شناسنامه عازم جبهه شد. وی سرانجام ۱۷ خرداد سال ۱۳۶۲ در درگیری با کومله به شهادت رسید.

این شهید والامقام در بخشی از خاطرات خود عملیات محرم را به همراه معجزات خداوند در پیروزی رزمندگان اسلام تشریح می کند و می نویسد: هشتم آبان سال ۱۳۶۱ آتش توپخانه دشمن مرتب مواضع ما را می‌کوبید که ۳ نفر شهید و ۴ نفر زخمی شدند. عصر ساعت ۶ به وسیله بی سیم آماده باش دادند و ساعت ۸ و پانزده دقیقه که حمله با نام محرم و با رمز یا زینب شروع شد و در مناطق دهلران و عین خوش شروع شد و ما دیده‌بان توپخانه بودیم. در همان ساعت اولیه خط دشمن به وسیله تیر‌های کربلا علی‌بن‌ابی طالب ادامه داشت و هواپیما‌های دشمن مرتب اطراف را بمباران می‌کرد و بچه‌ها به هدف‌های مرحله اول دست یافتند.

۱۲ آبان ۱۳۶۱ صبح ساعت هشت و نیم من و شفیعیان از جناب سروان اجازه گرفتیم و اسلحه و دوربین را برداشتیم و لباس پوشیدیم و روانه خط شدیم، با ماشین به موسیان و از آن جا به خط رفتیم و ارتفاعاتی که در دست بعثی‌ها بود و گرفتن آنها معجزه بود.

به آخرین ارتفاعات رفتیم و در آنجا شهر‌های عراقی‌ها نمایان بود و بعثی‌ها در پایین شهر مستقر بودند و تانک‌ها را در یک صف در مقابل ما چیده بودند. ما با دوربین داشتیم نگاه می‌کردیم، گلوله توپ اطراف ما می‌خورد و در در نهایت یک توپ سه متری در اطراف ما اصابت کرد، ولی الحمدالله کسی آسیب ندید و دومین گلوله خمپاره در سه متری ما بر زمین خورد و ۱۱ نفر زخمی شدند، امدادگر‌ها آمدند و زخمی‌ها را بر روی برانکارد سوار کردند و با آمبولانس به پشت خط حمل کردند. در جاده که با ماشین می‌رفتیم، یک مرتبه هواپیمای عراقی دور تا دور ما را بمباران کرد و بمب خوشه‌ای ریختند.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید