معلمان تراز انقلاب باید مسلح به بیانیه گام دوم باشند


به گزارش مجاهدت از   دفاع‌پرس   از لرستان، «ضرغام پرنیان» مشاور وزیر آموزش و پرورش امروز (یکشنبه) در آیین استقبال از نو دانشجو معلمان ورودی سال ۱۴۰۳ دانشگاه فرهنگیان خرم آباد، اظهار داشت: رسالت معلمی رسالت پیامبران هست و این مسیر سرلوحه کار همه اولیا و انبیا و برای خروج بشریت از ظلمات هست.

وی افزود: رسالت معلمی بسیار سنگین و مهم هست و معلمان باید توجه به کرامت و شان و جایگاه خود داشته و در این مسیر راهبری راستین در تراز گام دوم انقلاب داشته باشند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: دانشگاه مبدا همه تحولات هست و دانشگاه فرهنگیان رسالت تعلیم و تربیت را برعهده دارد و تمام افراد جامعه مفتخر به تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش هستند.

پرنیان با اشاره به عملیات غرورآفرین وعده صادق ۲ بیان کرد: در تمام دنیا سیاستمداران به نقاط امن برای جلوگیری از آسیب می‌روند، اما رهبر معظم انقلاب اسلامی بلافاصله پس از انتقام جانانه دیدار با نخبگان را تعطیل نکردند و با روحیه شهادت طلبانه این جلسه برگزار و سپس نماز باشکوه جمعه به رهبری مقام معظم رهبری برگزار شد.

وی تاکید کرد: در هیچ جای دنیا این اتفاقات امکان پذیر نیست، ولی رهبر ما در میان مردم حاضر شد تا به مردم بگوید من از جنس شما و در کنار شما هستم.

پرنیان با انتقاد از اینکه برخی از جوامع اسلامی همراه نظام کودک کش و غاصب اسراپیل هستند، افزود: معلمان تاریخ ساز و تربیت کننده نسلی هستند که این راه به افق‌های ظهور امام زمان (ع) منتج شود.

مشاور وزیر اموزش و پرورش گفت: دشمن ۲ قشر روحانیت و سپاه را مورد هدف قرار داده هست، چراکه این ۲ بال از بطن مردم و برای مردم و مدافع انقلاب و ارزش‌ها هستند.

وی افزود: اگر مسلح به بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نشوید، از پس پرسش‌های دانش آموزان خود بر نخواهید آمد و در یرابر دانش اموزان باید پاسخگو باشید.

وی تاکید کرد: تلاش کنید معلمان نظام مقدس جمهوری اسلامی باشید تا در دامن دشمن گرفتار نشوید و اعتقادات و تعلیم و تبیین داشته تا پاسخ به روز برای دانش آموزان داشته باشید.

وی با بیان اینکه طرح رتبه‌بندی معلمان اتفاق مبارکی هست، ادامه داد: اگرچه این موضوع در ابتدا با چالش‌هایی مواجه شد، اما در راستای تحول بنیادین رتبه‌بندی معلمان در حال ویرایش و نقاط ضعف این طرح در حال برطرف‌شدن هست.

پرنیان گفت: در کشور ۱۲ هزار دانشجو معلم جذب دانشگاه فرهنگیان شدند که از این تعداد ۸۰۰ نفر در لرستان سال تحصیلی جدید خود را شروع می‌کنند.

وی با اشاره به جبران کمبود معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: کمبود معلم از طریق ظرفیت دانشگاه تخصصی فرهنگیان برطرف می‌شود و طی ۲ سال اخیر ۲۰۰ هزار معلم جذب شده هست.

وی با اشاره به اینکه این افراد از مسیر‌های مختلف همچون ماده ۲۸، دانشگاه فرهنگیان، نهضت جذب آموزش‌وپرورش شده‌اند اضافه کرد: ظرفیت دانشگاه فرهنگیان از سه هزار نفر به ۳۰ هزار نفر رسیده و بستر جذب معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ گزارشی از کلاس بدون معلم نداشته ایم، افزود: کمبود معلم با استفاده از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در سطح کشور برطرف خواهد شد.

پرنیان با بیان اینکه تقویت دانش‌آموزان بی‌بضاعت در مناطق محروم، مرزی و عشایری از اهداف تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی هست، ادامه داد: با انعقاد تفاهم‌نامه‌ها جهت برچیده‌شدن مدارس کانکسی و با استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه ساز تخصیص مبالغ مورد نیاز و همکاری نهاد‌های محرومیت‌زدایی تا چهار سال آینده مدارس کانکسی جمع‌آوری خواهند شد.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید