نماد سایت مجاهدت

مقاومت یک شخص نیست یک راه و یک مکتب است


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از سمنان، حجت الاسلام «محمد عزیزی» امام جمعه میامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته میامی در مسجد جامع ضمن اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی شهادت دبیرکل قهرمان حزب الله لبنان اظهار داشت: معظم له فرمودند مقاومت یک شخص نیست یک راه و یک مکتب هست و این راه همچنان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه وجود شهید نصرالله یک شخص نبود او یک راه و مکتب بود، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند همه ما از شهادت ایشان محزون شدیم اما این مکتب در سکون باقی نخواهد ماند.

امام جمعه میامی گفت: صحبت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره به یک موضوع کلیدی در ساختار حزب الله لبنان و سایر احزاب همسو در جبهه مقاومت و در نهایت در ساختار نظام اسلامی دارد و آن مکتب محوری هست و نه شخص محوری، هر گاه ملتی شخص محور بود، شکست خورد.

عزیزی با بیان اینکه مکتب باید به صورت جمعی باشد، بیان کرد: در منظومه فکری رهبران اسلامی ایران مکتب محوری وجود داشت و در تمام جوامع باید این مدل پیاده سازی شود زیرا شخص محوری هیچوقت جواب نمی‌دهد و سید حسن الله هم از این دست بود.

وی با بیان اینکه مکتب محوری در کنار دیگر عوامل موجب شده تا جنبش‌ها و نهضت‌های اسلامی بعد از شهادت و فقدان رهبران خود با قدرت به مسیرشان ادامه دهند، بیان کرد: در لبنان وقتی شهید نصرالله شهید شد، قدرت لبنان بیشتر هم شد و هر چه از این رهبران انقلابی و اسلامی را شهید کنند، این درخت تنومند تر می‌شود و راهش را قدرت بیشتری ادامه خواهد داد.

امام جمعه میامی با بیان اینکه نصرت الهی حتمی هست و باید بدانیم که جبهه حق پیروز خواهد بود، تاکید کرد: ما شاهد خواهیم بود که رژیم منحوس صهیونیستی به زودی از عرصه گیتی از میان خواهد رفت.

عزیزی با بیان اینکه بیشترین همت امامان انقلاب اسلامی در زمینه مظاهر اسلامی در داخل و خارج از کشور ناظر به این جهت هست که ما عنوان امت اسلامی را فراموش نکنیم، گفت: یکی از مشکلاتی که امروز در جوامع اسلامی وجود دارد این هست که امت اسلامی واحد وجود ندارد و برخی کشورهای عربی را شاهد هستیم که برادران عرب زبان لبنانی و یمنی را به شهادت می‌رسانند اما لحظه‌ای بلند نمی‌شوند.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

خروج از نسخه موبایل