مهجوریت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه/ لزوم تقویت و تحقق «جهاد تبیین»

ss


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام «سید جعفر حسینی» مدیر اداره مربیان ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور امروز(پنجشنبه) در همایش آمرین به معروف و ناهیان از منکر خراسان جنوبی، اظهار داشت: صلاح و رستگاری جامعه در این است که افراد جامعه بی‌تفاوت نباشند بلکه اهل امر به معروف و نهی از منکر باشند.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن پایه اصلاحات در جامعه را  امر به معروف و نهی از منر بیان کرده است، بیان داشت: با توجه به اهمیت و جایگاه فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر در قرآن و روایات اسلامی باید ببینیم چرا این فریضه حتی در بین مؤمنان هم مهجور مانده است.

مدیر اداره مربیان ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با تأکید بر اینکه انجام امر به معروف و نهی از منکر کار ساده‌ای نیست بلکه کار تخصصی و پیچیده‌ای است که نیاز به آموزش دارد، افزود: لازم است علت مهجوریت و موانع سر راه این فریضه الهی بررسی و برای رفع موانع، برنامه‌ریزی شود.

حجت‌الاسلام حسینی عنصر محوری این فریضه واجب الهی را عقلانیت و برخود مبتنی بر سنجش و درست عمل دانست و تصریح کرد: امروز یکی از مسائل مهمی که با آن مواجه هستیم این است که اگر امر به معروف و نهی از منکر کنیم آیا باعت تفرقه و دوقطبی‌سازی در جامعه می‌شود پس در چنین شرایطی باید این فریضه الهی را تعطیل یا تبدیل کنیم، یا باید روشی را به کار بگیریم که موجب دوقطبی‌سازی حداکثری در جامعه نشود.

وی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند: «در یک جامعه سلایق و علایق مختلف هست نگاه‌های مختلف به مسائل هست، باشد مانعی ندارد. در کنار هم همه زندگی کنند با هم مهربانی کنند»، همچنین ایشان فرمودند؛ «بسیاری از کسانی که کشف حجاب می‌کنند از پشت پرده تحریک به این کار یعنی دستگاه‌های جاسوسی دشمن، مطلع نیستند، اگر بدانند پشت کشف حجاب و مبارزه با حجاب چه کسانی و دستگاه‌هایی هستند، این کار را نمی‌کنند».

مدیر اداره مربیان ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در پایان گفت: دشمن فضا را آلوده و مسموم کرده تا تشخیص درست از نادرست و حق از باطل برای برخی افراد دشوار شده لذا باید با «جهاد تبیین» این دشواری را حل کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید