موزه دفاع مقدس همدان، یادگار سردار شهید «همدانی» است

موزه دفاع مقدس همدان، یادگار سردار شهید «همدانی» است


«سیدمسعود حسینی» شهردار همدان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، با بیان اینکه رزمندگان استان همدان در دوران دفاع مقدس نقش بسیار مؤثری داشتند، اظهار داشت: در گذشته همیشه دغدغه ما این بود که ای کاش هم همدان هنرمندانی از جمله داشت که می‌توانستند ایثارگری‌های رزمندگان همدانی در دوران دفاع مقدس را به تصویر بکشند و آنان را به کل جهان معرفی کنند.

وی افزود: سردار «حمید حسام» در عرصه نویسندگی این را شروع کردند و با نوشتن کتاب‌هایی همچون «آب نمی‌میرد» که مورد تفریظ رهبر انقلاب اسلامی هم قرار گرفت، توانست بخشی از جان‌فشانی‌های رزمندگان همدانی در دوران دفاع مقدس را بیان کند.

حسینی با اشاره به نقش مهم مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس همدان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تصریح کرد: این موزه از آثار ماندگار سردار شهید «حسین همدانی» است و به همت این شهید بزرگوار و در نخستین  کنگره سرداران شهید استان همدان افتتاح شد و تاکنون برکات زیادی برای استان داشته است.

وی متذکر شد: یادگاری‌های شهدا که در موزه فرهنگی و موزه دفاع مقدس همدان وجود دارد توانسته راه شهدا را به مردم نشان دهد و در انتقال راه شهدا به نسل امروز و آینده مؤثر است.

شهردار همدان با بیان اینکه امیدوار هستیم که ما هم بتوانیم ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم، افزود: دستگاه شهرداری به‌عنوان نهاد  متولی براساس قانون هر آنچه وظیفه دارد در جهت ارتقای فضای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس انجام خواهد داد و همچنین چون به لحاظ شخصی به شهدا علاقه‌مند هستم به‌عنوان سرباز به این مجموعه خدمت خواهم کرد.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید