نماد سایت مجاهدت

موضع‌گیری شیعیان در موضوع «غزه» بهترین کار برای حفظ وحدت اسلامی است


به گزارش مجاهدت از خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، برای ولادت حضرت رسول اکرم (ص) دو روایت ثبت شده که یکی از آنها مربوط به روایت اهل سنت و دیگری مربوط به روایت شیعیان از ولادت ایشان هست. برادران اهل سنت روز ۱۲ ربیع‌الاول را سالروز ولادت «رحمةللعالمین (ص)» و شیعیان، روز ۱۷ ربیع‌الاول را سالروز ولادت ایشان می‌دانند. حد فاصل این دو روز به نام هفته «وحدت» نام‌گذاری شده که در این زمان، بیشتر وحدت شیعه و سنّی یادآوری می‌شود.

«غلامعلی حداد عادل» رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، با اشاره به هفته وحدت اظهار داشت: از آنجا که صحبت از وحدت شیعه و سنی هست، باید بگویم که در حال حاضر، بهترین کاری که برای وحدت شیعه و سنی انجام شده، موضع‌گیری صحیح، انسانی و اسلامی شیعیان، مردم ایران و حزب‌الله لبنان در قضایای غزه هست و بهتر از این نمی‌شد کاری برای وحدت شیعه و سنی کرد.

دفاع مقدس هست” src=”https://defapress.ir/files/fa/news/1403/6/26/2604641_346.jpg” alt=”موضع‌گیری شیعیان در موضوع «غزه» بهترین کار برای حفظ وحدت اسلامی هست/ ادبیات باعث ماندگاری ارزش دفاع مقدس هست” width=”600″ height=”400″ align=”middle”>

وی افزود: امام (ره) همیشه بر وحدت شیعه و سنی از ابتدای انقلاب تاکید داشتند. همه دنیا مشاهده کردند که صد‌ها هزار نفر از مردم ایران پشت سر تابوت شهید «اسماعیل هنیه» که اهل سنت بود، نماز خواندند و مظلومیت مردم فلسطین را فریاد زدند، این بهترین نمونه برای ایجاد وحدت میان شیعه و سنی بود و هست.

حداد عادل با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: هفته دفاع مقدس، یک‌سره حاوی ارزش‌های اسلامی، انسانی، بزرگواری، حماسه، دلاوری، تلاش، رنج و جهاد برای استقلال ایران و اسلام بوده و درخشان‌ترین نقطه تاریخ معاصر ما در همین هشت سال دفاع مقدس هست.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در پاسخ به این پرسش که «آیا ادبیات توانسته دِین خود را به دفاع مقدس ادا کند؟»، گفت: ادبیات تا حدی توانسته هست دِین خود را به دفاع مقدس ادا کند. اگر بگوییم اینطور نیست، بی‌انصافی کرده‌ایم و اگر هم بگوییم کامل دِین خود را ادا کرده؛ آن هم صحیح نیست، اما ادبیات باعث ماندگاری این ارزش بزرگ شده هست.

انتهای پیام/ 118

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

خروج از نسخه موبایل