نماد سایت مجاهدت

نقش آمریکایی‌ها در تشدید تنش‌های منطقه‌ای

ورود مستقیم آمریکا به جنگ در منطقه


گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: صبح امروز شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان» با استناد به اخبار و اطلاعات برخی از مسئولان آمریکایی گزارش داد که آمریکا برای نخستین بار از بمب‌افکن‌های «بی -۲ اسپیریت» برای بمباران مواضعی در یمن استفاده کرده هست. موضوعی که بعد از بیش از یک سال درگیری‌های صورت گرفته میان رژیم صهیونیستی با فلسطین، لبنان و یمن نشان از این مهم دارد که آمریکا از امروز به صورت مستقیم وارد میدان جنگ با محور مقاومت شده هست.

ایالات متحده آمریکا که همواره به عنوان یکی از حامیان و پشتیبانان اصلی رژیم صهیونیستی مطرح بوده از فردای عملیات «طوفان‌الاقصی» و از ابتدای جنگ غزه با اختصاص یک خط هوایی مستقیم، به صورت تمام قد از این رژیم اشغالگر و نامشروع حمایت و پشتیبانی کرده هست. نمونه این حمایت‌ها را هم می‌توانیم در ارسال انواع و اقسام سلاح‌ها و تسلیحات سبک و سنگین و انتقال انواع بمب‌های سنگرشکن به رژیم صهیونیستی مشاهده کنیم.

در حقیقت باید بگوییم که آمریکا پس از آغاز جنگ غزه شروع به ارسال کشتی‌های جنگی و هواپیما‌های نظامی به شرف مدیترانه و تامین مهمات و تجهیزات نظامی برای رژیم صهیونیستی کردند. البته این تمام ماجرا نبود و ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که «اسرائیل» هر آنچه برای پشتیبانی جنگ علیه نوار غزه و با گروه حماس نیاز داشته باشد را دریافت خواهد کرد. کشور آمریکا همچنین وعده کمک‌های نظامی بیشتر به «اسرائیل» را نیز داده هست.

اما هرچه که از زمان جنگ غزه می‌گذرد شاهد هستیم که حمایت‌ها و پشتیبانی‌های آمریکا روز به روز بیشتر شده و این قدرت استعمارگر جهانی آرام آرام از پشت صحنه این جنگ خارج شده و به صورت کاملا شفاف و روشن در جبهه جنگ در کنار رژیم صهیونیستی عمل می‌کند. نمونه این موضوع هم آغاز عملیات‌ها و حملات آمریکا و انگلیس در حمایت از این رژیم اشغالگر و نامشروع به یمن هست.

حال در این میان یکی از اقدامات غیرقانونی و ضدحقوق بشری ایالات متحده آمریکا در طول جنگ غزه، اهدای بمب‌های بسیار سنگین GBU-۲۸ به ارتش رژیم صهیونیستی هست. شاهد ماجرا هم بمباران وحشیانه و گسترده غزه و همچنین جنوب لبنان توسط هواپیما‌های جنگنده رژیم صهیونیستی هست که گزارش‌های دریافتی حاکی هست که میزان و شدت بالای انفجار‌های صورت گرفته در جریان این عملیات‌ها و حملات نشان از به‌کارگیری بمب‌های اهدایی آمریکا به ارتش «اسرائیل» هست.

البته مقامات ایالات متحده آمریکا و سران کاخ سفید از ابتدای جنگ غزه تا همین امروز همواره مدعی وارد آوردن فشار به رژیم صهیونیستی به منظور پایان بخشیدن به این جنگ نابرابر و ویرانگر بوده و همچنان هم هستند ولی در مقابل، انتقال گسترده و سنگین تسلیحات سبک و سنگین به سرزمین‌های فلسطین اشغالی نشان از این موضوع دارد که آمریکا برخلاف ادعا‌های خود، یکی از بازیگران اصلی در جنگ غزه و هم اینک در جنوب لبنان هست.

از طرف دیگر اطلاعات و آمار‌هایی که همزمان با سالگرد آغاز جنگ غزه منتشر شده نشان می‌دهد که ایالات متحده در یک سال اخیر حدود ۱۸ میلیارد دلار کمک نظامی به رژیم صهیونیستی اختصاص داده هست. ضمن اینکه بر اساس تحقیقات و پژوهش‌هایی که توسط دانشگاه براون انجام شده نشان می‌دهد که آمریکا در حدود ۲۳ میلیارد دلار به رژیم «اسرائیل» کم کرده تا ارتش اشغالگر و نامشروع آن بتواند در میدان نبرد با گروه‌های مقاومت در منطقه ایستادگی کند.

روزنامه «تایمز» هم بر همین اساس نوشته که رژیم صهیونیستی، بسیاری از تسلیحات ارائه شده از سوی ایالات متحده در این یک سال، شامل مهماتی از گلوله‌های توپخانه گرفته تا بمب‌های ۲۰۰۰ پوندی و بمب‌های هدایت‌شونده دقیق را تحویل گرفته و از آنها علیه مردم غزه و جنوب لبنان استفاده کرده هست.

ضمن اینکه آمار‌های دیگری که پیرامون حمایت‌ها و پشتیبانی‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی منتشر شده حاکی از این هست که همچنین می‌گوید که ایالات متحده در بخش دیگری از کمک‌های خود به این رژیم اشغالگر و نامشروع بیش از چهار میلیارد دلار برای تکمیل سامانه‌های دفاع موشکی گنبد آهنین تل‌آویو و سامانه‌های دفاع موشکی داوود و پول نقد برای تامین تفنگ و سوخت جت متغیر اختصاص داده هست.

اما در این میان موضوع بسیار مهم و حساسی که مقامات آمریکایی و سران کاخ سفید به آن توجه نکردند این هست که از این روز به بعد دیگر نظامیان و درکل ارتش این کشور در منطقه در امان نخواهد بود. در واقع از دست رفتن امنیت نظامیان آمریکایی در منطقه نتیجه حمایت‌ها و پشتیبانی‌های تمام و کمال ایالات متحده از رژیم کودک‌کش و نسل‌کش صهیونیستی هست.

بر همین اساس هم با توجه به اعلامیه‌ها و اخطار‌هایی که گروه‌های مقاومت در منطقه به آمریکا داده بودند که از هرگونه حمایت و پشتیبانی از رژیم صهیونیستی خودداری کند، باید گفت که از امروز و با توجه به جدیدترین حماقت آمریکا، نوک پیکان حملات و عملیات‌های گروه‌های مقاومت در منطقه متوجه نظامیان و ارتش این کشور خواهد شد.

در پایان باید گفت از آنجایی که رژیم صهیونیستی رژیمی دست‌نشانده در منطقه هست که توسط آمریکا برای کنترل این بخش از جهان ایجاد شده، ایالات متحده در وضعیتی افتاده که چاره‌ای جز حمایت از این رژیم دارد و به همین جهت هم، امنیت موضوعی هست که از امروز نظامیان و ارتش این کشور آن را نخواهند داشت.

انتهای پیام/ ۱۳۴

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

خروج از نسخه موبایل