نماد سایت مجاهدت

نقش برجسته سربازان در تأمین اقتدار و امنیت کشور


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران امروز در جشنواره روز سرباز و تجلیل سربازان نمونه استان که در سالن غدیر نیروی انتظامی استان برگزار شد، با گرامی داشت یاد شهدا به عملیات طوفان الاقصی اشاره کرد و اظهار داشت: در ایام این عملیات قرار داریم و رزمندگان مقاومت فلسطین با انجام آن، هیمنه پوشالی رژبم صهیونیستی را درهم کوبیدند.

وی با بیان اینکه روز‌های هفته دفاع مقدس نزدیکترین ایام به ما هست، افزود: بزرگترین، با عظمت‌ترین و باشکوه‌ترین حادثه عصر انقلاب اسلامی دوران دفاع مقدس هست.

سرهنگ سلامی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس شکوه و عظمت و ایثار و جانفشانی مردم ایران را به اثبات رسانید، بیان کرد: سربازان از ارکان دفاع مقدس ما بودند و بخش مهمی از بار جنگ روی دوش سربازان بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه سربازان به خاطر تحرک و نشاط جوانی هم به جبهه‌ها شور و حماسه می‌بخشیدند، ادامه داد: آنها در شرایط سخت و سنگین در خطوط مقدم جبهه‌ها و سنگر‌های کمین ایستادگی مثال زدنی داشتند.

این مسئول اضافه کرد: اگرچه یک روز از هفته دفاع مقدس به روز بزرگداشت سرباز اختصاص یافته هست؛ اگرچه خط اول حمله ما به دشمن و خط اول دفاعی ما در دفاع مقدس بودند، اما به تبیین نقش سربازان در دفاع مقدس کمتر پرداخته شده هست.

سرهنگ سلامی اذعان داشت: بسیاری از پیشرفت‌ها و دستاورد‌های امروز نظام اسلامی مرهون آن مجاهدت‌ها و آن خون‌های پاک و مطهر هست و قریب به ۵۰ هزار شهید سرباز داشتیم.

وی عنوان کرد: ما در دوران دفاع مقدس جز ایثار، فداکاری، تلاش مخلصانه و مومنانه از سربازان خاطرات دیگری نداریم. آنها در شرایط سخت که مثل باران آتش می‌بارید تا آخرین قطره خون خود ایستادگی می‌کردند؛ فرهنگ تسلیم در برابر دشمن اصلاً معنا و مفهومی در تفکر سربازان غیور و شجاع ما نداشت.

سرهنگ سلامی افزود: آنها در شرایط سخت تا آخرین قطره خون ایستادگی کردند و در کسب معنویت و ایثار حرف اول را می‌زدند و در ابتکار و خلاقیت پیشتاز بودند.

این مسئول با بیان اینکه نقش سربازان در تامین اقتدار و امنیت کشور بسیار برجسته هست، اذعان داشت: سربازان زینت و آبرو و ضامن امنیت و اقتدار کشور هستند.

این مسئول دوران سربازی را بهترین دوران زندگی دانست و خطاب به سربازان اظهار داشت: باید از این فرصت استفاده کنید چراکه کسب تجربه، ساخته شدن، خودسازی، مسئولیت پذیری، خدمت صادقانه آثار و برکات فراوانی در زندگی شما خواهد داشت.

سرهنگ سلامی گفت: دشمن امروز با جنگ ترکیبی و رسانه‌ای و مجازی بنا دارد فرهنگ، آداب و ارزش‌های اسلامی و انقلابی ما را کم اثر و خنثی کند و شما جوانان هوشمندانه، آگاهانه و با بصیرت می‌توانید خصومت‌ها و دشمنی‌ها را به خوبی بشناسید و به خوبی مقابله کنید.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

خروج از نسخه موبایل