نقش مؤثر پدافند هوایی در تقویت توانمندی دفاعی کشور

نقش مؤثر پدافند هوایی در تقویت توانمندی دفاعی کشور/ دفاع مقدس یک دانشگاه بزرگ است


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی امروز (پنجشنبه) در دیدار با امیر سرتیپ دوم «حجت عباسی»  فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق، اظهار داشت: نقش‌آفرینی ارتش جمهوری اسلامی در سال‌های دفاع مقدس و تأمین امنیت مرزهای کشور بی‌‌بدیل است.

وی بیان داشت: هشت سال جنگ تحمیلی از سوی استکبار جهانی، به سرکردگی آمریکا و اسراییل و با حمایت بیش از ۵۰ کشوری که تابع دستورات آن‌ها بودند، صورت گرفت و عراق را در طول هشت سال جنگ تحمیلی مورد حمایت همه‌جانبه خود قرار دادند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی از دفاع مقدس به عنوان یک دانشگاه بزرگ یاد کرد و متذکر شد: باید خاطرات روز‌های جنگ را برای جوانان به خوبی بیان کنیم تا رشادت‌ها و ازخودگذشتگی‌های رزمندگانی که برای عزت و آزادی این مرز و بوم جانانه جنگیدند و از کشورمان دفاع کردند، به عنوان الگویی پیش روی نسل جوان قرار بگیرد و برای همیشه در تاریخ بدرخشد.

سرهنگ فلاحی با بیان اینکه پدافند هوایی در ایجاد آسمان امن و حفظ و تقویت بازدارندگی و توانمندی دفاعی کشور جایگاه ویژه‌ای دارد و نماد قدرت، عظمت و افتخار ملت است، افزود: دشمن با تمام قدرت و توان رزمی خود به مرزهای ما حمله و ما مظلومانه در برابر آن‌ها ایستادگی کردیم لذا باید این اتفاقات به نسل‌های آینده منتقل شود.

وی گفت: با تعاملی که بین اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس استان و دستگاه‌های اجرایی و یگان‌های نظامی و انتظامی صورت گرفته علاوه بر پرداختن به عملکرد هر سازمان در دوران دفاع مقدس در دانشنامه استانی دفاع مقدس، آثار ارزشمندی در حوزه اسناد، پژوهش سوابق رزمی، زندگینامه و سیره شهدای شاخص جمع‌آوری و در قالب کتاب و سایر تولیدات فرهنگی و هنری مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان متعلق به همه نهادها، دستگاه‌ها و مجموعه‌هایی است که در دفاع مقدس نقش داشته‌اند، ادامه داد: استقرار بعضی تجهیزات پدافند هوایی که جذاب هستند و قابلیت نمایش را دارند در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خراسان جنوبی می‌‌تواند در آینده برای بازدید کنندگان مؤثر باشد.

 انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید