نماد سایت مجاهدت

نماینده ویژه عراقچی به بیروت می‌رود

نماینده ویژه عراقچی به بیروت می‌رود


به گزارش مجاهدت از گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه امروز (سه‌شنبه) دهم مهر‌ماه محمدرضا رئوف شیبانی را به‌عنوان نماینده ویژه در منطقه غرب آسیا منصوب کرد.

این نخستین باری هست که چنین نماینده‌ای برای این منطقه در وزارت امور خارجه منصوب می‌شود.

رئوف شیبانی که به‌زودی به منظور رایزنی و مشورت با مقامات و مسئولان لبنان عازم بیروت خواهد شد، صبح امروز در دیدار با رئیس دستگاه دیپلماسی گزارشی از آخرین وضعیت تحولات لبنان و اقدامات و تحرکات رژیم صهیونیستی در این کشور در پی شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله و جمعی از یارانش ارائه کرد.

در پی حمله هوایی روز جمعه ششم مهرماه رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت که در پی آن دبیرکل حزب‌الله لبنان و همچنین شهید نیلفروشان از مستشاران نظامی ایران در لبنان به شهادت رسیدند، دستگاه دیپلماسی اقداماتی را در این راستا صورت داد از جمله حضور وزیر خارجه در نشست شورای امنیت و دیدار با دبیرکل سازمان ملل، رئیس مجمع عمومی و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی.

 وی در دیدار با حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده سران این سازمان شد و از سوی دیگر ایران در نامه‌ای به مقامات سازمان ملل درخواست برگزاری نشست شورای امنیت در این باره را مطرح کرد.

ضرورت تحرک جامعه بین‌المللی برای مقابله با اقدامات تنش‌زای رژیم اسرائیل
عراقچی در این دیدار با اشاره به وضعیت حساس در منطقه غرب آسیا، بر ضرورت تحرک جامعه بین‌المللی برای مقابله با اقدامات تنش‌زا و بی‌ثبات‌ساز رژیم صهیونیستی در منطقه و توقف آتش افروزی‌های این رژیم تأکید کرد.

وزیر امور خارجه همچنین در این دیدار با ارائه توصیه‌های لازم به رئوف شیبابی، افزایش تحرکات سیاسی و ضرورت شکل گیری اقدام جمعی کشورهای خواهان ثبات و آرامش در منطقه را مورد تأکید قرار داد.

محمدرضا رئوف شیبانی سوابقی چون معاون خاورمیانه و مشترک المنافع، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان، سوریه و تونس را در کارنامه کاری خود دارد.

وی همچنین مدتی به‌عنوان سفیر آکردیته در لیبی در دوران سفارتش در تونس فعالیت کرد.وی پیش از این پژوهشگر ارشد مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه بوده هست.

کاردار در قبرس، رئیس دفتر حفاظت منافع در مصر، سفیر ایران در بیروت در دوران جنگ ۳۳ روزه، سفیر ایران در دمشق به مدت پنج سال، از جمله سمت‌های رئوف شیبانی در دوران فعالیتش در وزارت خارجه هست.

انتهای پیام/ 121

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

خروج از نسخه موبایل