نماد سایت مجاهدت

نگرانی اقتصاددانان از تأثیر سیاست‌های ترامپ درباره تورم

نگرانی اقتصاددانان از تأثیر سیاست‌های ترامپ درباره تورم



به گزارش مجاهدت از مشرق، کانال تلگرامی امریکانا منتشر کرد:

در حالی که دونالد ترامپ، تنها کامالا هریس و بایدن را مسئول افزایش تورم پس از همه‌گیری کووید-۱۹ می‌داند، نظرسنجی اخیر وال استریت ژورنال از ۵۰ اقتصاددان نشان می‌دهد که ۶۸ درصد از آنها معتقدند تورم در دوره دوم ریاست جمهوری ترامپ بالاتر خواهد بود. این رقم نسبت به ۵۶ درصد در ماه ژوئیه افزایش یافته است.

تنها ۱۲ درصد از اقتصاددانان بر این باورند که قیمت‌ها تحت ریاست جمهوری هریس بالاتر خواهد بود، در حالی که ۲۰ درصد معتقدند نتیجه انتخابات تأثیر قابل توجهی بر تورم نخواهد داشت. این در حالی است که بسیاری از رأی‌دهندگان با نزدیک شدن به انتخابات نوامبر، نگران وضعیت اقتصادی هستند.

اقتصاددانان به طور خاص نگران سیاست‌های تعرفه‌ای ترامپ هستند. او قصد دارد تعرفه جهانی ۲۰ درصدی بر کالاهای وارداتی و حداقل ۶۰ درصد تعرفه بر تمام محصولات چینی اعمال کند. بنیاد مالیات تخمین می‌زند که تعرفه‌های ترامپ می‌تواند تولید ناخالص داخلی بلندمدت را ۰.۸ درصد کاهش دهد و منجر به از دست رفتن ۶۸۴.۰۰۰ شغل شود.

طبق تحقیقات فدرال رزرو، تعرفه‌های دوره اول ریاست جمهوری ترامپ قبلاً نزدیک به ۸۰ میلیارد دلار برای آمریکایی‌ها هزینه داشته و منجر به کاهش مشاغل و تولید اقتصادی شده است. با وجود این نگرانی‌ها، نرخ‌های تورم به طور قابل توجهی کاهش یافته و به هدف ۲ درصدی فدرال رزرو نزدیک شده است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

خروج از نسخه موبایل