هدف ما دفاع از حدود الهی و بندگی خداست

هدف ما دفاع از حدود الهی و بندگی خداست


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، سردار شهید «مهدی باکری» فرمانده لشکر 31 عاشورا طی مصاحبه‌ای با «اروج علی‌پور» خبرنگار صدا و سیمای استان آذربایجان شرقی در سال 1363 به تبیین دلایل و اهداف ایستادگی مردم ایران برابر رژیم بعثی در جنگ پرداخته است که حاوی نکات مهم و ارزشمندی است.

گزیده‌ای از بیانات شهید «باکری» در این گفت‌وگو از کتاب «کلام عاشورایی» اثر «اسماعیل وکیل‌زاده» بازنشر می‌شود.

«جنگ برای ما هدف نیست هدف دفاع از اسلام و حدود الهی و بندگی خداست و جنگ در این مسیر توسط ابرقدرت‌ها بر مردم ما تحمیل شده است. چنانچه مردم در مقابل رژیم پهلوی و ضد انقلاب‌ها و توطئه‌های آنان ایستادند، اگر این جنگ طول هم بکشد برای حفظ و دفاع از اسلام مقاومت خواهند کرد. مردم ایران جنگ‌طلب نیستند بلکه مدافع اسلام هستند و هر کس که مدافع اسلام است تا آخرین قطره خون خود و فرزندانش پابرجا و صبور می‌ایستد و مسئله اصلی امروز جنگ است و به خاطر اسلام استقامت خواهند کرد.

ابر قدرت‌ها حزب بعث را تقویت و پشتیبانی می‌کنند و مردم ما نیز بنا به تعهدش به خداوند در این راه مقاوم و صبور است و ان‌شاءالله خداوند سیطره و تلاطم و امواجی که ابر قدرت‌ها ایجاد کرده‌اند را با عنایت و امدادش از بین خواهد برد.

از امدادهای خداست که این انقلاب پس از پیروزی، چهار سال جنگ را تحمل کرده و مردم ایران و همچنین مردم آذربایجان با صبر و مقاومت به خاطر اسلام تحمل خواهند کرد و با روش‌های مختلف از جبهه‌ها پشتیبانی خواهند کرد و با توجه به اصل بودن جبهه و تأکید امام بر پیشبرد جنگ و اصلی بودن مسئله جنگ، در این راه با اعتماد و اطمینان کامل به مسئولین و فرماندهانی که از طرف امام برای پیشبرد جنگ تعیین شده‌اند، با تبعیت و اطمینان کامل در صحنه‌ها حضور یابند و با صبر و استقامت و دادن جان و مال، برادر پدر و اولاد تا جایی که وظیفه خود را به اسلام و مسلمین ادا کنند و به حول و قوه الهی پیروزی نصیب مردم ایران خواهد شد این دعا و خواست ما است.

باید بدانیم که ما در این دنیا در حال آزمایش هستیم، خدا از پیامبران و اولیاء و ائمه امتحان سختی گرفته تا بندگان پاک و خالص مشخص شوند و آن‌ها را به عنوان الگو معرفی می‌نماید که به خاطر اسلام از همه چیز گذرند و برای ما امروز تکلیف است. ملت نشان داده‌اند و امروز برخی از خانواده‌ها، چند شهید داده‌اند و به خاطر ایثارشان سربلند هستند و این‌ها الگو هستند. باید با صبر و استقامت بیش‌تر بایستیم تا بتوانیم جبهه سنگین کفر را که در مقابل اسلام صف آرایی نموده‌اند را از بین بریم و موجب سربلندی اسلام گردیم.»

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید