نماد سایت مجاهدت

هفته دفاع مقدس؛ هفته تحول و توسعه اخلاق است


دفاع مقدس؛ هفته تحول و توسعه اخلاق هست” src=”https://defapress.ir/files/fa/news/1403/6/28/2608120_987.jpg” alt=”هفته دفاع مقدس؛ هفته تحول و توسعه اخلاق هست” width=”306″ height=”184″ align=”left”>به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، سردار سرتیپ دوم پاسدار «مهدی ظفری» مدیر اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان امروز (چهارشنبه) در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته دفاع مقدس که در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس همدان برگزار شد، اظهار داشت: امام خمینی (ره) فرمودند که اگر مسئولی به فکر ایجاد حکومت جهانی نباشد خائن هست و این نگرش باید در جامعه ما گسترش پیدا کند.

وی با بیان اینکه رزمندگان در دوران دفاع مقدس در اجرای فرامین امام خمینی (ره) تردید نداشتند، افزود: هفته دفاع مقدس؛ هفته تحول و توسعه اخلاق هست ما می‌خواهیم حکومت اخلاقی تشکیل دهیم، آیا حکومت اخلاقی در جامعه ما حاکم هست و آیا خود ما اخلاقی هستیم؟

مدیر اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس همدان خطاب به خبرنگاران حاضر در جلسه گفت: یک رسالت سنگین بر روی دوش شما خبرنگاران هست، اگر یک خبرنگار تمایل فردی خودش را به موضوع ارجح دهد خیانت هست. باید حافظ حقیقت باشید و نباید بگذارید محو شود. ما وارث تاریخ انبیا و اولیا هستیم.

وی با اشاره به ثبت ملی یادبود شهدای قراویز در منطقه سرپل ذهاب، گفت: نقش بچه‌های همدان در انسداد و ممانعت از حرکت دشمن در این منطقه نقش تاریخی هست و نقش محوری و هدایت کننده داشتند.

سردار ظفری ادامه داد: بسیار پیگیری شد تا این منطقه ثبت ملی شود و به زودی یادمان قراویز کلنگ‌زنی خواهد شد تا مکانی برای بیان رشادت‌های رزمندگان همدانی باشد‌

 وی با بیان اینکه پیشکسوتان دفاع مقدس، پیشکسوتان تاریخ دفاع مقدس هستند، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه ویژه‌ای به پیشکسوتان جهاد و مقاومت دارند و یک روز از هفته دفاع مقدس را به دیدار با پیشکسوتان اختصاص داده‌اند.

مدیر اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس همدان عنوان کرد: الگوگیری از ویژگی رزمندگان در جامعه خیلی از مشکلات را حل خواهد کرد. امروز عدم ارتباط نسل اول انقلاب با نسل‌های بعدی خطر هست.

وی در پایان با اشاره تدوین دانشنامه دفاع مقدس، متذکر شد: این دانشنامه متقن‌ترین سند تاریخی استان همدان و سندی دقیق‌تر از این دانشنامه در استان همدان نیست.

در ادامه «یوسفی» مدیر پیشکسوتان و تشکل‌های مردم نهاد اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه برنامه تجلیل از پیشکسوتان به صورت سراسری با سخنرانی رهبر انقلاب برگزار خواهد شد، گفت: سهم استان در این همایش ۲۷ هزار نفر بوده و در ۴ مهر ماه پنجمین همایش جهاد مقاومت با حضور ۲۴۵۰ نفر پیشکسوت و فعالان عرصه دفاع مقدس کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سهم استان این برنامه ۶۰۰ نفر هست که ۵۰ درصد خانم و ۵۰ درصد آقا هستند، گفت: در کل ۲۵ درصد پیشکسوت دفاع مقدس و ۲۵ درصد فعال دفاع مقدس تجلیل می‌شوند.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

خروج از نسخه موبایل