نماد سایت مجاهدت

همه چیز درباره جامی با نام «فینالیسیما»؛ تقابل مسی با قهرمان اروپا به یاد مارادونا و اشمایکل

همه چیز درباره جامی با نام «فینالیسیما»؛ تقابل مسی با قهرمان اروپا به یاد مارادونا و اشمایکل



امشب در چارچوب فینالیسیما ، ۲ تیم ایتالیا و آرژانتین به مصاف هم خواهند رفت تا جامی کهنه را پس از ۲۹ سال زنده کنند.

به گزارش مجاهدت از مشرق، امشب از ساعت ۲۳ و ۱۵ دقیقه در ورزشگاه ومبلی ، تیم ملی آرژانتین و ایتالیا در یک جام احیا شده به مصاف هم خواهند رفت. جامی که سومین دوره خود را برگزار خواهد کرد و قرار است پس از ۲۹ سال دوباره شکل گیرد.

این جام که با نام «فینالیسیما» معروف شده، جامی بین قهرمان کوپا آمریکا و قهرمان جام ملت‌های اروپا است.

الکساندر چفرین، رئیس یوفا در خصوص این مسابقه در زمستان سال پیش گفت: ما بسیار مشتاقیم تا از این فرصت دوباره استفاده کنیم و بازی فینالیسیما را در ومبلی در ژوئن ۲۰۲۲ (خرداد) برگزار کنیم. یک فرصت دوباره برای با هم بودن است.


پلاتینی در راست در سال ۱۹۸۵ و باتیستوتا و مارادونا در سال ۱۹۹۳ در سمت چپ

در اولین دوره در سال ۱۹۸۵ فرانسه با پلاتینی به مصاف اروگوئه رفت و به برتری ۲ بر صفر رسید و قهرمان این مسابقات شد. در سال ۱۹۹۳ دومین دومین دوره این رقابت برگزار شد و دانمارک مقابل آرژانتینِ دیگو مارادونا در ضربات پنالتی تن به شکست داد و اشمایکل نتوانست بار دیگر یک قهرمانی در عرصه ملی بدست آورد.

آرژانتین از یک طرف می‌تواند برای دومین بار این جام را از آن خود کند و از طرفی دیگر با پیروزی مقابل ایتالیا یک زهر چشمی به کل دنیا نشان دهد که می‌خواهد در جام جهانی با نهایت نیرو وارد زمین شود.

بازی فینالیسیما ۹۰ دقیقه است و اگر ۲ تیم به تساوی برسند، دیگر وقت‌های اضافی نخواهد داشت و ضربات پنالتی مستقیما قهرمان را مشخص خواهد کرد. داور این مسابقه به نام «پیرو مازو» از کشور شیلی است و گفته شده ۲ کنفدراسیون با هم سر این داور به توافق رسیده‌اند و باید از این ۲ قاره داور انتخاب می‌کردند.  

نکته مهم این است که ۲ تیم با تمام قوا وارد زمین خواهند شد و این دیدار به معنی یک بازی دوستانه نخواهد بود. اهمیت جام جهانی را نخواهد داشت اما ۲ تیم امیدوار هستند تا در این مسابقه به پیروزی برسند و مورد توجه دنیا پیش از جام جهانی قرار گیرند.

تیم ملی ایتالیا که از صعود به جام جهانی برای دومین سال متوالی بازماند ، قصد دارد با برد مقابل یکی از مدعیان قهرمانی در قطر، کمی از آبروی رفته خود را بازیابد و دوباره نشان دهد که بی دلیل قهرمان اروپا نشده است.

البته کاربران یوفا اصلا به ایتالیا اعتماد ندارند و نزدیک به ۷۰ درصد در نظرسنجی یوفا گفته‌اند که برنده بازی مسی و آرژانتین خواهد بود.


ایتالیا در اولین بازی پلی‌آف راه یابی به جام جهانی مقابل مقدونیه شمالی تن به شکست داد و برای دومین سال از رسیدن به جام جهانی بازماند

سایت یوفا ترکیب احتمالی ۲ تیم را به شکل زیر توصیف کرد:

ایتالیا: جانلوییجی دوناروما – دی لورنتزو – بونوچی – کیه‌لینی – امرسون پالمیری – بارلا – جورجینیو – پسینا – برنادسکی – بلوتی و اینسینیه

آرژانتین: امیلیانو مارتینز – فویس – رومرو – اوتامندی – آکونا – دی پائول – رودریگز – لو سلسو – مسی – لائوتارو مارتینز و آنخل دی ماریا

منبع: فارس

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

خروج از نسخه موبایل