نماد سایت مجاهدت

هنرمندان پرچمدار میدان دفاع از انقلاب شوند

هنرمندان پرچمدار میدان دفاع از انقلاب شوند


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از فارس، «اسماعیل قزل‌سفلی» معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس، در حاشیه آیین تجلیل از هنرمندان دارای گواهی هنری فارس در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: انتظار هست این هنرمندان توانمند، ضمن تربیت نسل جدید هنرمند، معارف عمیق و ناب انقلاب اسلامی را در قالب‌های مختلف هنری بریزند و از هویت دینی کشور دفاع کنند.

وی اظهار داشت : فرهنگ و هویت دینی ایران اسلامی در ابعاد مختلف فرهنگ و هنر، علم و فناوری و دفاع مقدس شکل گرفته و در قالب هنر باید به نسل آینده منتقل شود.

معاون استاندار فارس ادامه داد: فرهنگ و هنر هر ملتی از آداب و منش زندگی و پیشینه تمدنی آن ریشه می گیرد و منشا الهام برای نسل آینده هست؛ ایران اسلامی با پیشینه تمدنی بسیار بزرگ، مهد پرورش هنرمندان بسیاری در عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری از شعر و تئاتر و فیلم تا خوشنویسی، سرود و تعزیه هست که هر کدام بیانگر بخشی از تمدن کهن و فاخر ایرانیان هست و هنگامی که فرهنگ و هنر ایران با اسلام ممزوج شد، به هنر دینی هویت داد.

قزل‌سفلی بیان کرد: شیراز با پیشینه تاریخی و تمدنی فرصتی برای پرورش هنرمندان بزرگ در عرصه‌های مختلف هنری هست و هنرمندان این استان در ارزیابی‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، پس از تهران بیشترین نشان‌های هنری را کسب کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ هنرمند فارس موفق به دریافت درجه‌های هنری شده‌اند، گفت: هنرمندی که توانسته یکی از این نشان‌ها را دریافت کند ، بیانگر آن هست که در این حوزه تلاش و زحمت شبانه روزی داشته هست.

معاون استاندار فارس اقدام اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در تجلیل از هنرمندانی که به تازگی گواهی هنری دریافت کرده‌اند را ارزشمند دانست و افزود: هنرمند نیازی به پاس‌داشتن ندارد ، بلکه نسل جدید انقلاب نیاز دارد تا مفاخر جامعه را بشناسد و به آنها افتخار کند.

قزل‌سفلی اظهار کرد: هنرمندان مروجان پیام اصیل انقلاب اسلامی در قالب‌های مختلف هستند و هر مفهومی زمانی ماندگار می شود که در عرصه و قالب هنر ریخته شود.

وی گفت: از هنرمندان نشاندار فارس انتظار داریم ضمن تربیت نسل جدید هنرمند تلاش کنند در صحنه‌های دفاع از انقلاب اسلامی نیز مانند همیشه پرچمداری کنند و بدرخشند.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

خروج از نسخه موبایل