واکنش رسانه روسی به سفر رئیسی به پکن

واکنش رسانه روسی به سفر رئیسی به پکن



 رسانه روسی «آر بی سی» روسیه نوشت: سفر رئیس جمهوری ایران به پکن و دیدار وی با شی جین پینگ، نشان دهنده روابط قوی تر بین دو کشور در میانه تشدید تنش ها با ایالات متحده است.

به گزارش مجاهدت از مشرق، سفر رئیسی به چین را یک سیگنال در بحبوحه تشدید تنش با آمریکا خواند و نوشت: سفر آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران به پکن و دیدار وی با شی جینپینگ، نشان دهنده روابط قوی بین دو کشور است.

هر دو کشور روابط پرتنشی با ایالات متحده دارند و روابط تجاری آنها در سال های اخیر به طور قابل توجهی گسترش یافته است.

این رسانه روسی می افزاید که ایران در حال تقویت روابط خود با روسیه است که “چین آن را یک شریک استراتژیک می داند”.

این رسانه تصریح کرد: آخرین باری که رئیسی و شی جینپینگ شخصاً در سپتامبر(شهریور) در اجلاس سازمان همکاری شانگهای در سمرقند ملاقات کردند. رئیس جمهوری چین تاکید کرده است که هر دو کشور “به دوستی سنتی متعهد هستند و روابط دوجانبه با تغییرات در وضعیت بین المللی آزمایش شده است. ” شی همچنین اعلام کرد که طرف چینی از ایران در حفاظت از حاکمیت ملی حمایت می کند و مایل است مشترکاً از اصل عدم مداخله در امور داخلی دفاع کند. رئیسی در واکنش به تعهد قاطع تهران به «تقویت همکاری ها و تماس ها با چین در همه زمینه ها و سطوح» اعلام کرد.

سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در صدر یک هیات عالی رتبه اقتصادی-تجاری-سیاسی در نخستین ساعات بامداد امروز(سه شنبه ۲۵ بهمن) وارد پکن شد.

روزنامه چینی چاینا دیلی در گزارشی در خصوص سفر جاری رئیسی به پکن نوشت: با آغاز سفر رییس جمهوری ایران به پکن، رئیس جمهور چین، شی جینپینگ با رییسی درباره موضوع های مورد علاقه دو طرف گفتگو خواهد کرد و دو طرف مسیر توسعه آینده روابط دوجانبه را در این سفر ترسیم خواهند ضمن اینکه درباره موضوع های منطقه ای و بین المللی هم تبادل نظر خواهند داشت.

رئیس جمهور ایران در این سفر با لی کچیانگ نخست وزیر و لی ژانشو رئیس کمیته دائمی کنگره ملی خلق نیز دیدار می‌کند.

منبع: ایرنا

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید