پیروزی‌های ما مدیون نوآوری‌های ما است

پیروزی‌های ما مدیون نوآوری های ما است


به گزارش مجاهدت از خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در سومین جشنواره امام علی ارتش، اظهار داشت: بدون تردید پیروزی‌های ما مدیون نوآوری‌های ما است و ما باید در این حوزه تلاش فزاینده داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مبنای فکری ما در حوزه بهره گیری از تجهیزات با دشمن متفاوت است، افزود: دشمن براساس شرایط و ضوابط بومی خود به سمت تولید تجهیزات می رود و ما اگر همچون آنان فکر کنیم قطعا شکست خواهیم خورد، چراکه مبنا و نوع تفکر و فاصله ما با آنان متفاوت است و در نهایت تلاش بدون نوآوری می تواند ما را به تکنولوژی ۲۰ سال گذشته دشمن برساند.

ستاری با بیان اينکه ما باید براساس مبنای فکری خود کار را پیش ببریم، افزود: در دوران دفاع مقدس ما با تجهیزاتی که داشتیم در عملیات بدر نتوانستیم در حوزه پدافند کاری از پیش ببریم اما در عملیات والفجر ۸ با همان امکانات و افراد توانستیم با ایجاد نوآوری بیش از ۷۰ هواپیما دشمن را سرنگون کنیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد: دولتها نباید انتظار داشته باشند که پژوهش هایشان منجر به نوآوری شود، اگرچه در این فرآیند افراد خوبی تربیت می شوند و آموزش های مطلوبی ارائه می شود اما نمی توانند خود را با نیازها و تجارت روز وفق دهند. در حالیکه پژوهش های بخش خصوصی می تواند کارگشا و راهبردی باشد و منجر به تولید محصول، نوآوری و تجاری سازی محصول شود.

ادامه دارد….

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید