پیشتازی تشکل های ایثارگر در خدمات رسانی به مردم ستودنی است

پیشتازی تشکل های ایثارگر در خدمات رسانی به مردم ستودنی است


پیشتازی تشکل های ایثارگر در خدمات رسانی به مردم ستودنی است

به گزارش نوید شاهد، دکتر رحیم نریمانی مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز سه شنبه 17 مهر در نشست هم اندیشی دبیران و روسای کارگروه های تخصصی تشکل های شاهد و ایثارگر با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران و سالروز عملیات غرور آفرن «طوفان الاقصی»، با ارائه گزارشی از عملکرد تشکل های شاهد و ایثارگر، گفت: در یک سال گذشته نخستین دستورالعمل جامع برای حمایت و ارائه خدمات به تشکل ها و مشارکت های مردمی تدوین و راهبردهای اصلی برای توزیع فرصت ها را هدف گزاری کردیم و تمامی تشکل ها در سراسر کشور ساماندهی شدند.

 

نریمانی افزود: پیش از این در سطح کشور ۱۲۰ تشکل ایثارگری شکل گرفته بود که در این مدت کوتاه به ۳۰۴ تشکل استانی و ملی افزایش یافت. بدیهی است که نگاه ما در این زمینه کیفی است نه کمی. فعالیت و ماموریت بنیاد شهید و امور ایثارگران در زمینه تشکل ها، منحصر به فرد است. تشکل های بنیاد ساختاری رسمی دارد و به طور حقیقی با هدف ایجاد فرصت و خدمت به ایثارگران شکل گرفته است که البته بهترین خدمت به جامعه هدف، از طریق همین تشکل ها ارائه می شود.

مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: سال گذشته در زمینه توانمند‌سازی‌ تشکل ها، بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ ساعت، بحث آموزش را داشتیم که با هدف توانمند سازی و تربیت نسل جدید، در زمینه ارائه خدمات انجام شد.

نریمانی در ادامه با اشاره به بخشی از فعالیت های انجام شده از سوی تشکل های جامعه ایثارگری در مراسم اربعین حسینی، بیان کرد: در زمینه خدمات رسانی و برپایی موکب های اربعین، تشکل های ایثارگر پیشتاز بوده و به بهترین و مطلوب ترین شکل ممکن به زائرین امام حسین (ع) خدمت کردند. همچنین در عرصه ساماندهی شبکه های مردمی، فعالیت قابل توجهی داشتیم و سند تحول مردمی به بنیاد شهید و امور ایثارگران ابلاغ شد.

وی با تاکید بر اینکه تمامی دستگاه ها موظف هستند از پتانسیل تشکل ها استفاده کنند، یادآور شد: کلیه تشکل ها که خود ایثارگر بوده و به ایثارگران خدمات ارائه می کنند، در زمینه خدمات رسانی به مردم نیز پیشتاز هستند همان طور که تعداد خیرین ایثارگر مدرسه ساز، بیش از ۷۰۰ نفر بوده که به جامعه خدمت می کنند؛ در همین راستا مشاهده می کنیم که خانواده ایثارگران نه تنها از مردم طلبکار نیستند بلکه خود به جامعه، خدمت رسانی می کنند.

 

نریمانی با بیان این که بیش از ۱۴ هزار شبکه معتمدان معین  و ۱۱۰ تعاونی برتر ایثارگر مردمی در حوزه اقتصاد داریم، تصریح کرد: در زمینه موقوفات ایثارگران، ۱۱۵ موقوفه از سوی خانواده ایثارگران داریم که به کشور خدمت می کنند؛ برای مثال همسر شهیدی را می شناسیم که خانه خود به ارزش 12 میلیارد تومان را فروخت و وقف جامعه کرده است.

وی با اشاره به اینکه ۵۵۶ مدیر موفق ایثارگر در کارنامه جامعه ایثار به چشم می خورد، گفت: از سال گذشته تا کنون، دو گروه جهادی در زمینه سلامت راه اندازی شد که به طور مثال بیش از ۴ هزار ویزیت در زمینه سلامت چشم، ریه، زنان و … با حضور متخصصانی از خانواده ایثارگران در بندرعباس انجام شد.

مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه ی ارائه گزارش فعالیت تشکل ها، اظهار کرد: سال گذشته تعدادی از جانبازان شیمیایی طی سه نوبت برای درمان به هلند رفته و تعدادی نیز برای حضور در نمایشگاه بین المللی «نابینایان» که از سوی آلمان بر پا شده بود، به این کشور اعزام شدند؛ همچنین در ژنو نیز نمایشگاهی با ارائه تصاویر  حادثه تروریستی در کرمان به نمایش درآمد.

وی در ادامه تاکید کرد: سیاست و راهبرد بنیاد شهید و امور ایثارگران سوق دادن ارائه خدمات به دست تشکل هاست که به نظر می رسد به بلوغ خوبی در این زمینه رسیده ایم.

نریمانی در پایان با تاکید بر اینکه ما نگاه صیانتی نیز به این تشکل ها داریم، خاطر نشان کرد: ضمن اینکه تشکل ها برای ما مقدس است اما نگاه صیانتی نیز باید در این عرصه داشت؛ همان طور که برخی نگاه غیر فعالیتی در این زمینه داشتند و با آنها به صورت سلبی برخورد شد. بنابراین تلاش می شود با نگاه صیانتی، فضای خدمت رسانی از آسیب ها مصون مانده و سعی می کنیم در این راستا دیده بانی خوبی داشته باشیم.

 

در نشست هم اندیشی دبیران و روسای کارگروه های تخصصی تشکل های شاهد و ایثارگر با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، همسر شهید سردار سرلشگر حسن طهرانی مقدم، همسر شهید دکتر مسعود علیمحمدی، دکتر شکرانی دبیر ستاد فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور، دکتر ولیئی معاون مشارکت های اجتماعی وزارت کشور و تشکل‌های مربوط به جمعیت فلسطین، شبکه ملی ایثارگران، تشکل طلاب شاهد و ایثارگر و قربانیان سلاح شیمیایی در این نشست به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

انتهای پیام/ع



منبع خبر

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید