مجاهدت

پیشگام نهضت امام (ره)، شهید آیت الله صدوق گلپایگانی


پیشگامان نهضت امام خمینی (ره)/ عالمی خدمتگزار و پرتلاش

به گزارش نوید شاهد، شهید آیت الله صدوق گلپایگانی (ره) مجاهدی نستوه و عالمی وارسته، دردوران ستم شاهی پهلوی، پرچمدار مبارزه علیه ظلم و جور بود.

در میان خیل عظیم شهدای والامقام انقلاب اسلامی، نام شهید آیت الله صدوق گلپایگانی همچون نگینی درخشان می درخشد.

شجاعت و دلیری شهید صدوق ومبارزه علیه رژیم ستمگر شاه ، زبانزد بود، او باوجود دستگیری های مکرر و تهدید های مختلف هرگز از رسالت خطیر خود دست نکشید و با شجاعتی مثال زدنی، به مبارزه علیه ظلم و جور ادامه داد.

شهید صدوق، عالمی برجسته ومبارزی نستوه در پرتو تعالیم حضرت امام خمینی(ره) وبا الهام از مجاهدات ایشان، مسیر پر فراز و نشیب مبارزه علیه طاغوت را پیمود.

آشنایی با امام خمینی و فرزندشان حاج آقا مصطفی و هم نشینی با این بزرگواران، افق دید شهید صدوق راگسترده تر کرد. و او با فلسفه عمیق مبارزه علیه ظلم و ستم آشنا ساخت . او با روشنگری و آگاهی بخشی به مردم ، آنان را به قیام علیه ظلم و ستم ستمگر بر می انگیخت .

شهید صدوق درحقیقت، نمونه ای از تعهد و ایثار بود.

راز موفقیت ایشان درتبلیغ ، در بی ریایی و خلوص نیت ایشان نهفته بود. او به دنبال دنیا و جاه و مقام نبود وتبلیغ را ابزاری برای کسب مال و منال نمی دانست.

شهید با تلاش خستگی نا پذیر خود، نقشی اساسی درمعرفی و تثبیت چهره امام خمینی(ره) به عنوان رهبر انقلاب پس از آیت الله العظمی بروجردی (ره) ایفا کرد. شهید صدوق معتقد بود که امام خمینی(ره) به لحاظ علمی، تقوایی و تعهد شایسته ترین فرد برای رهبری حوزه پس از آیت الله العظمی بروجردی(ره) است.

ایشان با شجاعت و نفوذ بی نظیر خود، لرزه به اندام رژیم ستمگر انداخت . فعالیت های سیاسی این روحانی انقلابی، از سال های آغازین دهه چهل شروع شد.

هوش و ذکاوت این روحانی مبارز ، اورا به یکی از تاثیر گزار ترین چهره­های نهضت تبدیل کرده بود.

سخنرانی های آتشین و روشنگرانه او مردم را علیه رژیم تحریک می کرد و شعله های انقلاب را روشن­تر می ساخت.

شهید صدوق از جمله اولین یاران و حامیان امام خمینی(ره) بود . او با شجا عت تمام از ایشان دربرابر مخالفان و دشمنان دفاع می کرد. ایشان درتمام عرصه های زندگی، از عمران و آبادی روستا گرفته تا امور اجتماعی و معنوی ، با نیت خالص و قلبی سرشار از صداقت به مردم خدمت کرد.

فرق ایشان با دیگران در این بود که هیچگاه منتظر دریافت پاداش و یا تشکری از سوی مردم نبود.

شهید بزرگوار با اخلاص وصف ناپذیر به مردم خدمت کرد و در تمام لحظات زندگی، به یا خدا و نیتی پاک و خالصانه قدم بر می داشتند و همین امر، رمز ماندگاری و جاودانگی اعمالشان را رقم زد.

شهادتشان در راه دفاع و آرمان های انقلاب اسلامی گواه صدق نیت و خلوص قلب این شهید والا مقام است، و مهر تاییدی بر تعهد و وفاداری او به راه حق وحقیقت زد ونام او را در زمره ابدیون تاریخ ثبت کرد.

شهید آیت الله صدوق گلپایگانی، نامی که در تاریخ نهضت امام خمینی(ره) و مبارزات علیه رژیم ستم شاهی پهلوی، همچون نگینی درخشان می درخشد. در میان اوصاف نیک و برجسته این شهید بزرگوار، شجاعت جایگاهی ویژه دارد.



منبع خبر
خروج از نسخه موبایل