مجاهدت

پیکر مطهر شهید «توفیق احمدی» در سقز آرام گرفت


پیکر مطهر شهید «توفیق احمدی» در سقز آرام گرفتبه گزارش مجاهدت به نقل ازگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شهید «توفیق احمدی» از شهدای کردستان است که روز دهم آذر سال ۱۳۳۴ در روستای «باشماق» شهرستان سقز به دنیا آمد و روز یکم شهریور سال ۱۳۶۳ به دست گروهک‌های ضدانقلاب به شهادت رسید و اخیرا در جریان تفحص نخستین بانوی شهیده کشور پیکر مطهرش پس از ۳۷ سال کشف و شناسایـی شد.

شهید توفیق احمدی فرزند حسن در خانواده‌ای متدین و زحمت‌کش به دنیا آمد. او یکم شهریور سال ۱۳۶۳ به هدف تسویه حساب در روستای «نرگسله» عازم این روستا شد و در آنجا گروهک ضدانقلاب به جرم همکاری با جمهوری اسلامی ایران اسیرش کردند.

گروهک ضدانقلاب پس از سه روز شکنجه وی را وادار به کندن قبرش کردند و در این حین او را ناجوانمردانه به گلوله بستند و به شهادت رساندند.

تنها دخترش چند ماه پس از شهادت شهید احمدی به دنیا آمد و حسرت دیدار پدر برایش آرزوی دست‌نیافتنی شد، تا اینکه روز پنج‌شنبه پس از گذشت ۳۷ سال همزمان با ایام سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و شهید حاج قاسم سلیمانی، به این فراق پایان داده شد و پس از تشییع در کنار پیکر پاک شهید گمنام در جلوی مسجد جامع سنندج برای خاک‌سپاری و تدفین به زادگاهش سقز منتقل شد تا کنار دیگر همرزمان شهیدش آرام بگیرد.

انتهای پیام/ 118



منبع
خروج از نسخه موبایل