چراغ بخت ۲۱ زوج با جهیزیه اهدایی کمیته امداد قشم روشن شد

چراغ بخت ۲۱ زوج با جهیزیه اهدایی کمیته امداد قشم روشن شد

به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، رضا تارک روز پنجشنبه افزود: هر سری جهیزیه شامل اقلامی از جمله یخچال، تلویزیون، ماشین‌ لباسشویی، جاروبرقی و اجاق گاز و به طور میانگین به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال هست.

وی با اشاره به اینکه با اهدای این ۲۱ سری جهیزیه همزمان با حلول ماه ربیع الاول خانه‌های بخت دختران تحت حمایت و نیازمند بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس چراغانی شد، گفت: این تعداد جهیزیه از محل تولیدات داخلی، منابع کمیته امداد و مشارکت نیکوکاران تهیه و به نوعروسان اهدا شده هست.

رییس کمیته امداد شهرستان قشم تامین جهیزیه را یکی از مهمترین خدمات این نهاد به جامعه هدف دانست و توضیح داد: سال گذشته با حمایت امداد و اهدای جهیزیه ۱۵۰ نوعروس مددجوی زیر پوشش این نهاد راهی خانه بخت شده اند.

انتهای پیام/

تارک اضافه کرد: پرداخت وام ودیعه مسکن، امکان برقراری کمک معیشت دختران مورد حمایت تا ۶ ماه پس از پرداخت کمک هزینه ازدواج، کمک‌های موردی، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، ارائه مشاوره‌های ازدواج، مهارت‌های زندگی، فرزندآوری، حل مشکلات، پیشگیری از طلاق، مشاوره شغلی، کارآفرینی و کسب و کار مقدماتی برای هر یک از زوجین و پیش‌بینی بسته‌های ویژه اشتغال زوجین از جمله خدمات این نهاد به زوجین تحت حمایت هست.

وی گفت: همچنین روز گذشته(چهارشنبه) در سالروز شهادت حضرت امام رضا(ع) نیز ۱۱۰ بسته معیشتی شامل برنج، مرغ، روغن، ماکارونی، رب، زیتون، مربا و خرما بین خانواده های ایتام و نیازمند تحت پوشش این نهاد در سطح جزیره قشم توزیع شد.

رییس کمیته امداد شهرستان قشم بیان کرد: ارزش ریالی هر یک از این بسته های معیشتی ۱۳ میلیون ریال بوده که در مجموع برای خرید آنها یک میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال از محل مساعدت خیرین و نیکوکاران هزینه شده هست.

کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهرستان مرزی قشم سه هزار و ۶۴۴ هزار خانوار (هفت هزار و ۵۰۰ نفر) تحت پوشش دارد که خانواده‌ های تحت پوشش ماهیانه در مجموع ۳۰ میلیارد ریال مستمری دریافت می‌ کنند.

خانوارهای تحت حمایت این اداره شامل ۲ هزار و ۵۸۸ زن سرپرست خانوار (۷۱ درصد) و هزار و ۵۶ مرد سرپرست خانوار (۲۹ درصد) هست که ۲ هزار و ۶۹۸ خانوار (۷۴ درصد) از آنان ساکن روستاها و ۹۴۶ خانوار (۲۶ درصد) آنها ساکن در مناطق شهری جزیره قشم هستند.

از این تعداد مددجو ۲ هزار و ۹۸۳ خانوار (۸۲ درصد) اهل سنت و ۶۶۱ خانوار (۱۸ درصد) اهل تشیع هستند.

فوت شوهر (هزار و ۶۶۹ خانوار – ۴۶ درصد)، مرد سرپرست سالمند (۹۴۴ خانوار – ۲۶ درصد) و بانوان مطلقه (۶۶۴ خانوار – ۱۸ درصد) سه دلیل وابستگی خانوارهای تحت حمایت به اداره کمیته امداد این شهرستان مرزی هست که سه هزار و ۲۷۷ خانوار معادل ۹۰ درصد به‌ واسطه این سه دلیل تحت حمایت این اداره قرار دارند.

این اداره حمایت از هزار و ۵۰ نفر فرزند یتیم و محسنین را بر عهده دارد که از این تعداد ۵۷۴ نفر از فرزندان ایتام و ۴۷۶ نفر از فرزندان محسنین (۵۴۶ فرزند دختر و ۵۰۴ فرزند پسر) هستند.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید