کارگاه آموزش ضابطین قضایی در یزد برگزار شد

کارگاه آموزش ضابطین قضایی در یزد برگزار شد


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از یزد، کارگاه آموزش ضابطین خاص ضابطین قضایی در اجرای تکالیف، با حضور «غلامعلی دهشیری» رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان یزد، درسالن جلسات فرماندهی انتظامی استان، برگزار شد.

غلامعلی دهشیری در ابتدا ضمن تسلیت شهادت رییس جمهور و همراهان اظهار داشت: مهمترین هدف تشکیل سازمان قضایی وظایف حساس و مهم نیرو‌های مسلح و تسریع و قاطعیت در رسیدگی عادلانه و آگاهانه به جرایم نیرو‌های مسلح است لذا فلسفه وجودی و منزلت سازمان قضایی به اعتبار جامعه هدف آن، که نیرو‌های مسلح هستند تعریف و توصیف می‌شود.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان یزد هدف از برگزاری این جلسات را بیان نکاتی دانست که منجر به ارتقاء سطح دانش حقوقی، افزایش مهارت‌های شغلی، سرعت و دقت در رسیدگی‌های کیفری، آگاهی و توانمند سازی کارکنان در تشخیص و تفکیک جرائم و ادله اثباتی جرم، شناخت موضوعات مهم و اساسی حقوق ماهوی کیفری، کمک به افزایش سطح کیفی کشف جرم در نظام دادرسی کیفری و به دنبال آن پیشگیری از وقوع جرم می‌گردد. 

دهشیری خاطر نشان کرد: اجرای دقیق و به هنگام دستور‌های قضایی و ارسال به موقع گزارشات می‌تواند در رفع اطاله  دادرسی، تسهیل و تسریع در اجرای احکام قضایی و کاهش جرایم راهگشا باشد.

وی در ادامه گفت: بیش از ۳۰ عنوان مجرمانه در قانون مجازات جرایم نیرو‌های مسلح که مجازات محاربه پیش بینی شده اشاره کرد و گفت گاهی اگر غفلت شود ممکن است این مجازات شدید حدی متوجه نظامی شود و یا چه بسا در حین انجام ماموریت، ممکن است خود ضابط، بدلیل عدم آموزش لازم مرتکب جرم گردد که برگزاری کارگاه‌های آموزشی منجر به افزایش سطح آگاهی حقوقی ضابطین شده که این آگاهی باعث می‌شود ضابط با اعتماد به نفس بیشتر انجام وظیفه نماید. 

غلامعلی دهشیری در بخش دیگری از سخنان خود به جرائم مشهود وغیرمشهود و مشکوک پرداخت و گفت اگر ضابط، نسبت به جرم مشهود و غیر مشهود شناخت کافی نداشته باشد زمان را از دست داده و قدرت تصمیم گیری ندارد و شاید همین عدم شناخت منجر به تشدید اوضاع گردد لذا طبق یک فرمول، بدانید ضابط در جرائم مشهود باید ابتدا اقدام و سپس فوری مراتب را به دادستان اطلاع دهد و در جرایم غیر مشهود ابتدا مراتب را به دادستان اطلاع دهد آنگاه منتظر دستور برای اقدام باشد. 

در ادامه این کارگاه «عباس زارع» دادستان نظامی استان مطالبی در خصوص وظایف ضابطین در مرحله کشف و تعقیب جرم ایراد نمود وپیشنهادات و ارشادات لازم در خصوص کیفی نمودن تحقیقات و اعلام گزارشات به موقع بیان کرد.

همچنین در انتهای این برنامه محمدحسین حکیمی فرد، معاون قضایی سازمان، پیشنهاداتی در خصوص جلوگیری از طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده‌ها و جلوگیری از اطاله دادرسی مطالبی بیان نمود و به سوالات و ابهامات حاضرین پاسخ داد.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید