کارگران پایه و اساس اقتصاد جامعه هستند

کارگران پایه و اساس اقتصاد جامعه هستند


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از آذربایجان‌ شرقی، «صابر پرنیان» رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، در دومین همایش تجلیل از نخبگان، کارگران، ورزشکاران، پیشکسوتان و کارآفرینان نمونه و برتر استان ضمن تبریک به مناسبت هفته کاروکارگر افزود: دست تمام کارگران را می‌بوسیم چرا که جامعه کارگری یکی از قشرهای پرتلاش جامعه است و همواره در رشد و توسعه اقتصاد نقش تعیین کننده‌ای دارد.

وی با اشاره به ظرفیت بالای آذربایجان‌شرقی در صنعت و تجارت ادامه داد: تبریز ظرفیت تولید ۵۰ درصد کفش کشور را دارد و ۶۰ درصد کفش چرم در تبریز تولید می‌شود.

وی با بیان این که بزرگترین کارخانه چرم کشور در تبریز قرار دارد و شهرک چرم شهر تبریز رتبه اول کشور را در این حوزه دارد، گفت: ۹۰ درصد چرم سنگین در تبریز تولید می‌شود.

پرنیان با اشاره به وجود ۷۰۰ کارخانه صنایع غذایی در استان افزود: تبریز پایتخت شیرینی و شکلات ایران است و تولیدات این بخش در بسیاری از ابعاد با محصولات اروپایی برابری می‌کند.

وی به تولید شیشه اولترا کلیر پانل‌های خورشیدی برای نخستین بار در کشور اشاره کرد و گفت: آذربایجان شرقی پایتخت تولید فولاد بخش خصوصی است و ۴۵ کارخانه فولاد در استان فعالیت می‌کند که در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، اخذ مجوز تولید خودروی روز اروپایی را رویدادی تاثیرگذار در توسعه صنعت قطعه سازی استان دانست و گفت: در حال حاضر ۴۵۰ واحد قطعه سازی در استان وجود دارد که ۳۵ درصد نیاز محصولات قطعه سازی کشور را تولید می‌کنند.

وی افزود: امیدواریم با همکاری تمام دستگاه‌های متولی و فعالان بخش خصوصی آذربایجان شرقی را به استان تولید، اشتغال، کسب و کار، صادرات و گردشگری کشور تبدیل کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید