کار شهدا نیروسازی است

کار شهدا نیروسازی است


«محمدرضا دهقانی اشکذری» مسئول بسیج اساتید استان یزد و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در گفتوگو با خبرنگار دفاع‌پرس در یزد با اشاره به برگزاری کنگره آسمانی عروج و شهدای گمنام این دانشگاه اظهار داشت: معتقدم کنگره آسمانی «عروج» و شهدای گمنام، بهاری بود بر کالبد دانشگاه آزاد یزد و رویشی بود که حتی برای خودشان نام و اسم نخواستند. در این فصل پاییزی، ۲۰ سال قبل، یک طراوت و انرژی مضاعفی در تقویت نیرو‌های معنوی و انقلابی این دانشگاه بود الحمدلله در این سال‌ها ثمره پرورش مدیران انقلابی و متدین محصول این دانشگاه همچون شهید «محمدخانی» و «شیخالاسلام» را که دانشجوی این دانشگاه بودند از خود تاریخی ماندگار را بجا گذاشتند.

 
وی در خصوص ابعاد فرهنگی یادواره افزود: کنگره آسمانی عروج و تدفین هشت شهید، عطر و بوی دانشگاه را عوض کرد و در همه سال‌های گذشته با همه فراز و نشیب‌هایی که داشتیم این حال و هوای مجموعه شهادت و ازخودگذشتگی و ایثار را همراه با اخلاص و برکت تاثیر نامحسوسی داشته است.  
 
دهقانی اشکذری ادامه داد: در جنگ‌های ترکیبی این سال‌ها مهمترین ابزاری که می‌توانستیم با آن با مبانی و ارزش‌های انقلاب آشنا کنیم این برنامه بوده است. بدون شک وزن این کنگره در حوزه فرهنگی با هیچ برنامه دیگر فرهنگی قابل مقایسه نیست.
 
ریس بسیج اساتید استان یزد: وقتی دچار درد‌های جسمانی می‌شویم به دارالشفا‌های جسمانی مراجعه می‌کنیم و مقبره‌ شهدا دارالشفایی  برای آلام درد‌های روحانی و قلبی ما هستند.
 
وی با اشاره به شخصیت شهید «محمدحسین محمدخانی» افزود: این شهید بهترین مصداق جمله فرمانده اش سردار شهید سلیمانی است که تا شهید نباشی شهید نمی‌شوی. محمدحسین را کسانی که با او از نزدیک هم نفس بودند می‌شناسند، بخاطر همین برای خیلی‌ها این شخصیت قابل درک نبود. دهقانی اشکذری ادامه داد: محمدخانی در مسیر شهدا توانست به مقام شهادت برسد لقب عمار حلب را بگیرد.
رئیس بسیج اساتید استان یزد با بیان اینکه کار شهدا نیروسازی است افزود: شهدا را باید با اخلاصشان شناخت و قطعا موفق‌ترین و بهترین برنامه‌ها آنجایی بوده است که از روی اخلاص انجام شده باشد، قطعا کیفیت برنامه‌ها بهتر از کمیت آنهاست و هرچند در این روز‌های مهم نظام جمهوری اسلامی نیاز به وحدت و انسجام دارد.
 
انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید