نماد سایت مجاهدت

کاهش واحدهای تولیدی راکد در کشور

کاهش واحدهای تولیدی راکد در کشور



به گزارش خبرنگار مجاهدت به نقل از مشرق، علی رسولیان، معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، اظهار کرد: در سال‌جاری با توجه به اقدامات انجام یافته، یک هزار و ۴۳۷ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید بازگشته‌ که امیدواریم این میزان افزایش یابد به‌طوری‌که در سال گذشته درصد واحدهای راکد در کشور بیش از ۲۲ درصد بود و در سال‌جاری این رقم به کمتر از ۱۹ درصد کاهش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید:

تنور گرمابخش یک خانواده ترکمن؛ حالا در بازاری به وسعت ایران +فیلم

وی افزود: البته این وضعیت همچنان رضایت‌بخش نبوده و باید در ادامه مسیر، اقدامات بیشتری در راستای بازگشت به چرخه تولید واحدهای راکد انجام شود.

معاون وزیر صمت بیان کرد: یکی از وظایف اصلی ما حمایت از صنایع کوچک و متوسط بوده و در این راستا کلینیک کسب و کار در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایجاد شده و ۵۰۰ مشاور نیز در این کلینک به کارگیری می‌شود که واحدهای راکد، نیمه راکد و حتی واحدهای فعال، به صورت کارشناسی و کامل مورد رصد این کلینیک قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

کارخانه‌هایی که با ورود دستگاه قضا احیاء شدند

وی با اشاره به برنامه‌های آتی برای حمایت از واحدهای تولیدی بیان داشت: برای سال آینده نیز توجه ویژه به کسب‌وکارهای کوچک و دانش بنیان مورد توجه وزارت خانه قرار گرفته و در این راستا زمین‌هایی که در نواحی و شهرک‌های صنعتی بلاتکلیف باقی مانده، پس گرفته شده و در اختیار این واحدهای کوچک و کسانی که برای اولین بار کار تولید در کشور را آغاز می‌کنند، قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: در راستای حمایت از فعالیت‌ها و واحدهای دانش بنیان نیز سوله‌هایی ایجاد و در اختیار این واحدها قرار می‌گیرد.

منبع: فارس



منبع خبر
خروج از نسخه موبایل