نماد سایت مجاهدت

کنگره ملی سردار شهید رئیسعلی دلواری برگزار شد

کنگره ملی سردار شهید رئیسعلی دلواری برگزار شد



کنگره ملی سردار شهید رئیسعلی دلواری با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس و مسئولان استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش مجاهدت از مشرق، نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی پنجشنبه‌شب در کنگره ملی سردار شهید رئیسعلی دلواری اظهار داشت: سردار قالیباف همچون گذشته پرافتخار خود دارای روحیه ارزشی و انقلابی است.

غلامحسین کرمی اضافه کرد: تنگستان برای هیچکس ناشناخته نیست؛ سرزمین سرداران بزرگ است که تاریخی درخشان دارد و هیچگاه در برابر دشمن عقب نشینی نکرده و نقطه سیاهی در مبارزه این مردم نیست.

وی با اشاره به اینکه پوزه انگلیس در همین منطقه به خاک مالیده شده است افزود: در این سرزمین مردانی رشد کردند که استعمار و استکبار را به ذلت کشاندند و تلاش کردند و افتخار آفریدند.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مردم این منطقه را حکمی جهادی که از مراجع دینی می‌گرفتند وارد جهاد می‌شدند و افتخار می‌آفریدند.

۱۲ شهریور سالروز شهادت قهرمان مبارزه با استعمار شهید رئیس‌علی دلواری به نام روز ملی مبارزه با استعمار انگلیس نامگذاری شده است.

رئیس‌علی دلواری نقش و جایگاهی ویژه در مقابله با استعمار انگلیس داشت و طی چند مرحله شکست‌های سنگینی را به استعمارگران تحمیل کرد و انگلیسی‌ها حتی عکس‌های او را هم محو کردند.

مراسم گرامیداشت صد و هفتمین سالگرد شهادت شهید رئیس‌علی دلواری در محل موزه شهید رئیس‌علی دلواری برگزار شد.

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

خروج از نسخه موبایل