گزارش الجزیره از غم مردم غزه در شهادت سید حسن

گزارش الجزیره از غم مردم غزه در شهادت سید حسن



شبکه الجزیره در گزارشی به واکنش مردم غزه به حملات رژیم صهیونیستی به لبنان و شهادت سید حسن نصرالله پرداخته است.

به گزارش مجاهدت از مشرق، شبکه الجزیره در گزارشی به واکنش مردم غزه به شهادت سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله پرداخته است.این گزارش در مصاحبه با اهالی غزه در اردوگاههای آوارگان احساس آنها را درباره شهادت دبیر کل حزب الله و آوارگی مردم جنوب لبنان در نتیجه حملات رژیم اشغالگر جویا شده است.بسمه الحلو و همسرش در یک چادر موقت پاره شده در دیرالبلاح در حالی که صدایشان پر از اندوه بود، درباره حملات رژیم صهیونیستی به لبنان می‌گویند: «ما این زندگی [در چادر] را برای کسی آرزو نمی‌کنیم، چه رسد به برادرانمان در لبنان. الحلو می‌گوید، «جنگ غیرقابل تحمل است و ما وحشت آن را در تمام سال احساس کرده‌ایم. زمانی که اسرائیل شروع به بمباران لبنان کرد، دوباره ویران شدیم.»وی درباره خبر ترور سید حسن نصرالله نیز گفت، «وقتی شنیدم دلم شکست. همه اطرافیان و همسایه‌ها امیدوار بودیم که این خبر درست نباشد.

بسمه الحول در ادامه اضافه کرد، به عنوان یک فلسطینی هرگز حمایتهای بی دریغ سید حسن از مردم فلسطین را فراموش نمی‌کنیم. وی تاکید کرد، نصرالله در طول زندگی خود همیشه در کنار ما ایستاد و همواره با اسرائیل مبارزه کرد. سخنرانیهایش در تلویزیون منبع قدرت بودند. از دست دادن او خسارت بزرگی است.

زکی شیخ خلیل، ۶۴ ساله، نیز احساسات مشابهی دارد. او می‌گوید: زمانی که دیگران ما را ترک کردند، نصرالله با ما بود. هر کس که در کنار ما بایستد، صرف نظر از ملیت و مذهبش، ما در غم از دست دادنش سوگوار خواهیم بود.خلیل افزود، چه شیعه باشیم یا سنی دشمن ما یکی است و آن اسرائیل است.وی درباره حملات رژیم اشغالگر به لبنان نیز گفت، «آنچه در لبنان اتفاق می‌افتد منعکس کننده رنج ما در غزه است؛ بمباران، ویرانی و آوارگی. تماشای آنها و آنچه که ما تحمل کرده‌ایم غیرقابل تحمل است. وی ادامه داد، ما برای لبنانیها بسیار ناراحت هستیم که به همین سرنوشت ما دچار شده است زیرا آنها در کنار غزه ایستادند و به اسرائیل «نه» گفتند.

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید