نماد سایت مجاهدت

گفت‌وگوی تلفنی عراقچی با وزرای خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان

گفت‌وگوی تلفنی عراقچی با وزرای خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان


به گزارش مجاهدت از گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه ایران بامداد امروز در تماس تلفنی با وزرای خارجه انگلیس، فرانسه، آلمان و برخی کشور‌های دیگر در خصوص عملیات موشکی دیشب نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران و تنش‌ها در غزه و لبنان رایزنی کرد.

در این گفت‌وگو‌ها عراقچی با اشاره به بیش از دو ماه خویشتن‌داری ایران در پی حمله تروریستی رژیم صهیونیستی و به شهادت رساندن شهید اسماعیل هنیه در تهران، و تداوم جنگ افروزی این رژیم در غزه و گسترش آن به خاک لبنان که تاکنون منجر به کشته شدن بیش از ۴۲ هزار نفر از مردم مظلوم غزه و لبنان شده هست، گفت جمهوری اسلامی ایران تنها از حق خود برای دفاع مشروع بر اساس ماده ۵١ منشور ملل متحد استفاده کرده و منحصرا پایگاه‌های نظامی و امنیتی رژیم صهیونسیتی را مورد هدف قرار داده هست.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در ادامه تاکید کرد: عملیات خاتمه یافته هست، اما اگر رژیم صهیونیستی در صدد اقدام تلافی جویانه بر آید، پاسخ ما شدیدتر خواهد بود. جمهوری اسلامی ایران به دنبال تشدید تنش و جنگ نیست اگرچه از جنگ هراسی ندارد. ما به هر طرف ثالثی هشدار می‌دهیم که در این درگیری دخالت نکند

عراقچی در پایان بار دیگر خواستار تلاش همه کشور‌ها برای برقراری آتش‌بس و جلوگیری از حملات رژیم صهیونیستی و تشدید بیشتر تنش‌ها در منطقه و به خصوص لبنان و غزه شد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

خروج از نسخه موبایل