یادواره شهید «غلامحسین شجاع‌تقی‌آباد» در «خوسف» برگزار می‌شود

یادواره شهید «غلامحسین شجاع‌تقی‌آباد» در «خوسف» برگزار می‌شود


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام «اسماعیلی» امام جمعه خوسف امروز (دوشنبه) در جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی برگزاری یادواره سردار شهید «غلامحسین شجاع‌تقی‌آباد»، با بیان اینکه ویژگی خاص شهدا عمل به تکلیف و زمان‌شناسی هست، اظهار داشت: تکلیف امروز ما که زمان آن فرا رسیده ، توجه به انتخابات هست.

وی با بیان اینکه انتخابات تکلیف شرعی هست، بیان داشت: مهم‌ترین جایی که می‌توانیم یاد شهدا کنیم و پیام شهدا را دریافت کنیم مسئله انتخابات هست چرا که مسئله انتخابات مسئله چند بعدی هست و عصاره پیام شهدا را در خود دارد.

امام جمعه خوسف تبیین کرد: همانگونه که شهدا رفتند و عزت و اقتدار آوردند، انتخابات هم عزت‌آفرین و اقتدارآفرین هست و از آنجایی که شهدا مایه آبروی ملی شدند امروز انتخابات نیز آبروی ملی هست و باید این آبروی ملی را حفاظت و حراست کنیم.

حجت‌الاسلام اسماعیلی با بیان اینکه شهدا حماسه آفریدند، تأکید کرد: انتخابات نیز حماسه ملی هست و باید تلاش کنیم این حماسه ملی با حضور حداکثری و هرچه بیشتر مردم رقم بخورد.

«محمدیان‌فر» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار خوسف نیز ضمن گرامیداشت یاد شهدای خدمت و با اشاره به برگزاری جلسه مقدماتی برنامه‌ریزی و هماهنگی برگزاری یادواره سردار شهید «غلامحسین شجاع‌تقی‌آباد» در بخش جلگه ماژان، بر برگزاری با شکوه این یاواره تأکید کرد و افزود: فرهنگ مقاومت و شهادت با برگزاری یادواره‌های شهدا ضروری هست و ارزش‌های اسلامی را به نسل آینده پیوند می‌دهد.

وی هدف از برگزاری این جلسه را برگزاری یادواره این سردار شهید شاخص شهرستان دانست و خاطرنشان کرد: نیاز امروز جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان آشنایی کامل با اهداف و آرمان‌های شهدا هست، امید هست با برگزاری باشکوه این جلسه بتوانیم در ترویج فرهنگ ایثار و فرهنگ شهادت و زنده نگه داشتن یاد این شهید بزرگوار گام برداریم.

گفتنی هست؛ شهید «غلامحسین شجاع‌تقی‌آباد» در تاریخ ۱۳۳۷/۰۹/۲۲ در روستای تقی‌آباد بخش جلگه ماژان متولد و در تاریخ هشتم مردادماه ۱۳۶۲ با سمت فرمانده گروهان در قلاويزان توسط نيروهای عراقی بر اثر اصابت تركش به گردن، دست و پا به شهادت نائل آمد.

انتهای پیام

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید