یکی از شاخصه‌های جوان مومن متعهد انقلابی، امیدواری به آینده نظام اسلامی ایران است

یکی از شاخصه‌های جوان مومن متعهد انقلابی، امیدواری به آینده نظام اسلامی ایران است


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، «یاوری» کارشناس مسائل سیاسی سپاه امام حسن مجتبی (ع) قزوین با حضور در جمع خواهران بسیجی حوزه حضرت فاطمه (س) و خبرنگاران استان به مناسبت هفته عقیدتی و بزرگداشت مقام معلم شهید «مرتضی مطهری» با اشاره به موضوع اخلاق و معنویت در بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: ترویج اخلاق و معنویت، جهت دهنده تمام فعالیت ها در نظام است، با گوشه نشینی کار انقلاب پیش نخواهد رفت، پیشرفت نظام منوط به جهاد، تلاش و مقاومت در برابر استکبار است.

وی گفت: یکی از شاخصه های جوان مومن متعهد انقلابی، امیدواری به آینده نظام اسلامی ایران است. دشمنان همواره با بهره گیری از فضای رسانه ای به دنبال ایجاد جو ناامیدی و یأس در بین مردم هستند، برای مقابله با این موضوع نیاز است پیشرفت های نظام را در تمامی زمینه ها برشمرده و تحریم های سخت دشمنان را مدنظر قرار دهیم، البته که کم کاری مسئولین در برخی از زمینه ها هم قابل توجه است.

کارشناس مسائل سیاسی سپاه امام حسن مجتبی(ع) قزوین، شاخصه های دیگر جوان مومن و متعهد انقلابی از منظر مقام معظم رهبری را برشمرد و افزود: شناختن نظام سلطه، افکار و اهداف دشمنان، آماده ساختن خود در همه میدان ها(سیاسی، اقتصادی،علمی، نظامی و غیره)، متعهد و مدیون دانستن خود به آرمان های نظام و دفاع از آن، داشتن رابطه قلبی و معنوی با پروردگار و مأنوس بودن با قرآن و مناجات از شاخصه های جوان مومن و متعهد انقلابی است.

یاوری در ادامه به دیدگاه شهید مطهری در باب ویژگی های انسان معنوی اشاره کرد و گفت: «آخرت گرایی»، «محاسبه دائم نفس»، «داشتن سیر صعودی و تکاملی»، «مبارزه با نفس»، «یکسان بودن ظاهر و باطن»، «ترجیح منافع اخروی بر لذت های دنیوی» و «شناختن ضعف و استعدادهای خود » صفات انسان معنوی از منظر شهید مطهری است.

وی در پایان با اشاره به سخن امیر مومنان علی(ع) در زمینه خیر دنیا و آخرت بیان کرد: به فرموده امیرالمومنین؛ راستگویی، ادای امانت، پاک داشتن شکم از حرام و حسن خلق، مایه عاقبت بخیری در دنیا و آخرت است.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید