نماد سایت مجاهدت

۱۱ سردیس شهدای دفاع مقدس در اصفهان نصب می‌شود


دفاع مقدس در اصفهان نصب می‌شود” src=”https://defapress.ir/files/fa/news/1403/6/27/2606529_555.jpg” alt=”۱۱ سردیس شهدای دفاع مقدس در اصفهان نصب می‌شود” width=”306″ height=”184″ align=”left”>به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از اصفهان، «محمد رهبر» مسوول سازمان بسیج مهندسان عمران سپاه صاحب‌الزمان (عج) امروز در نشست خبری دبیران کمیته یادمان‌ها و کمیته دانش‌آموزی کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان، با اشاره به آغاز فعالیت کمیته یادمان‌ها از سال ۱۴۰۱ با مسوولیت معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان، اظهار داشت: طراحی و ساخت نماد و تمثال شهیدان از اقدامات این کمیته هست.

 وی افزود: نماد و یادمان همیشه و همه‌جا در دسترس و نگاه مخاطب هست که ساخت آن مورد تأکید مسوولان استانی و کشوری هست.

رهبر تصریح کرد: تا کنون نمادها و سردیس‌های شهدا، سردیس شهید کشوری، شهدای غواص، نماد شهدای مقاومت، نماد شهدای کردآباد، نماد شهدای هسته‌ای اصفهان ساخته و نصب شده هست.

وی گفت: یازده سردیس از شهدا و فرماندهان شهید نام‌آور اصفهان تهیه شده هست. ازجمله این شهیدان می‌توان به شهید زاهدی، شهید خرازی، شهید کاظمی، شهید میثمی و چند شهید نام‌آور دیگر اشاره کرد. این سردیس‌ها با ارتفاعی نزدیک به یازده متر ساخته شده و تا سال آینده در ورودی‌های شهر نصب می‌شوند.

مسوول سازمان بسیج مهندسان عمران سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان ادامه داد: از سال ۱۴۰۱ تاکنون بیش از دو هزار و ۶۰۰ تابلو دیوارکوب مزین به تصویر شهیدان آماده و پنج هزار و ۶۰۰ معبری که در اصفهان وجود دارد، مزین به نام یا تصویر شهدا شده هست.

رهبر خاطر نشان کرد: دیوارنگاره بزرگراه شهید صیاد شیرازی نیاز به مرمت و بازسازی داشت که توسط سازمان زیباسازی مرمت شد.

وی بیان داشت: تا کنون ۴ جلد کتاب در خصوص شاهکارهای مهندسی دفاع مقدس تهیه شده هست. این کتاب‌ها در دانشگاه‌های مهندسی هم تدریس می‌شود. مهندسی جنگ و معرفی خدمات شهید مهندس سردار محسن صفوی، پل خبیر و جاده سیدالشهدا سه جلد از این کتاب‌هاست و جلد چهارم هم روز ۲۶ مهرماه ۱۴۰۳، در سالگرد شهید محسن آقادادی رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

خروج از نسخه موبایل