۱۶ آذر از مهمترین نمادهای آزادی‌خواهی و استکبارستیزی است

ایجاد فضای گفت‌وگو در دانشگاه‌ها یک ضرورت است


سردار سرتیپ دوم پاسدار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در البرز با تاکید بر اینکه باید با نسل جوان به ویژه دانش آموزان و دانشجویان در فضایی دوستانه و صمیمی گفت‌وگو شود؛ اظهار داشت: اگر ما به پرسش‌ها و چالش‌های ذهنی دانشجویان پاسخ ندهیم دشمن برای آنها خوراک فکری تهیه می‌کند.

وی با بیان اینکه نسل جوان و به ویژه دانشجویان باید با مقاصد پلید دشمن آشنا شوند؛ افزود: در جلسات گفت‌وگو با دانشجویان نباید بر مشکلات کشور سرپوش گذاشته شود؛ بلکه باید با کمک آنها برای رفع مشکلات کشور چاره اندیشی شود؛ اما در عین حال باید بستر شناخت دشمن فراهم شود تا جوانان بدانند که دشمن چگونه درصدد سوء استفاده از برخی مشکلات داخلی جهت ایجاد تفرقه و نفاق در جامعه است.

سردار اسلامی با اشاره به اینکه دانشجویان فرزندان شایسته ایران اسلامی هستند؛ ادامه داد: دانشجویان باید با دستاوردهای بزرگ علمی کشور در سال‌های اخیر آشنا شوند و بدانند که یکی از مهمترین دلایل دشمنی استکبار جهانی با ایران اسلامی، عبور کشور از سد فناوری‌های حساسی است که تاکنون تنها در اختیار برخی کشورهای پیشرفته بوده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس البرز در همین رابطه با تاکید به ضرورت برپایی جلسات جهاد تبیین و نشست‌های هم اندیشی در دانشگاه‌های کشور عنوان کرد: دشمن به سبب اینکه توان رویارویی مستقیم نظامی برای تخریب دست آوردهای علمی کشور را ندارد به ایجاد ناامنی و اغتشاش در کشور متوسل شده ‌و این مساله‌ای که دانشجوی ایرانی باید نسبت به آن مطلع باشد.

اسلامی متذکر شد: دشمن به دنبال ایجاد نفاق در جامعه، نفرت پراکنی و تجزیه ایران است.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان باید هوشیار باشند و در دام دشمن گرفتار نشوند افزود: بدون تردید کشور از برخی مشکلات رنج می‌برد که باید به دست همین دانشجویان اصلاح شود اما آنها باید بدانند هدف دشمن تجزیه ایران، ایجاد جنگ داخلی و ترویج خشونت و ترور است.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان البرز گفت: رسانه‌های بیگانه با فرافکنی درصدد القاء این مساله هستند که اغتشاشات اخیر یک مطالبه صنفی یا اجتماعی است و بحث تجزیه ایران در میان نیست اما این دروغ بزرگی است که مردم سوریه و لیبی را با آن فریب دادند‌.

وی با تاکید بر اینکه دانشجو باید مطالبه‌گر باشد، اضافه کرد: دانشجویان باید آگاه باشند که رفع مشکلات کشور باید بدون دخالت بیگانگان و از مسیر گفت‌وگوهای ملی و در فضایی آرام فراهم شود.

اسلامی با اشاره به اینکه سرباز کشور است خاطرنشان کرد: بسیاری از جوانان سال‌هایی که دشمن بعثی خاک ما را در اشغال خود داشت به خاطر نمی آورند و نمی‌دانند بیگانگان چه نقشه‌های کثیفی برای نابودی کشورهای مستقلی چون ایران در سر می پرورانند به همین سبب باید برای نسل جوان روشنگری صورت گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید