۲ هزار دانشجو امسال در کلاس درس آشنایی با دفاع مقدس حضور یافتند

۲ هزار دانشجو امسال در کلاس درس آشنایی با دفاع مقدس حضور یافتند


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، سرهنگ پاسدار سید «شمس‌الدین موسوی» امروز در ویژه برنامه بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: آزادسازی خرمشهر یک نقطه عطف در تاريخ ایران اسلامی و هشت سال دفاع مقدس است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه عملیات بیت‌المقدس زمینه اتحاد ارتش و سپاه را فراهم کرد، اضافه کرد: این فتح آغازی برای پیروزی در جنگ بود.

موسوی با اشاره به اینکه این ایام همه ساله گرامی داشته می‌شود، خاطر نشان کرد: در سال‌جاری در این ایام یک هزار برنامه توسط بسیج، مساجد و دانشگاه برگزار شده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس رویکرد گرامیداشت هشت سال دفاع مقدس را در دستور کار دارد، اضافه کرد: در این راستا ۶۰‌ عنوان کتاب و ۲۰ کتاب صوتی در استان زنجان تدوین شده است.

وی با اشاره به تدوین و جمع‌آوری اسناد و کتب موجود در سپاه و جمع‌آوری اطلاعات از خانواده شهدا عنوان کرد: جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس از ادارات نیز مورد تاکید این اداره است تا از بین رفتن این اسناد جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه مصاحبه با خانواده و روحانیون شهدا به میزان ۷۰ درصد انجام شده است، خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد از مصاحبه با بانوان فعال در هشت سال دفاع مقدس برای تدوین کتاب انجام شده است‌.

وی ادامه داد: همچنین دانشنامه هشت سال دفاع مقدس استانی متشکل از ۴۵۰ مدخل انجام شده است.

موسوی با اشاره به برنامه جدی این اداره برای تکمیل موزه دفاع مقدس انجام شده و این مجموعه ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بیان کرد:بقیه این ساختمان به شرط تامین هزینه تا سال آینده تکمیل شود البته باید از استاندار زنجان به دلیل دغدغه‌مندی قدردانی شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار دانشجو در دوره آشنایی با درس دفاع مقدس حضور یافته‌اند، اظهار کرد: ۲۹ استاد فعال در ۳۹ مرکز تدریس دانشجویان حضور یافتند.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید