نماد سایت مجاهدت

۴۳۹ اثر به مرحله نهایی جشنواره فانوس راه یافته‌اند/ جشنواره فانوس تمام جزئیات دفاع مقدس و مقاومت را تبیین می‌کند

برنامه‌های آیین اختتامیه جشنواره فانوس تبیین شد


به گزارش مجاهدت از خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، «مصطفی محدثی خراسانی» دبیر علمی جشنواره فانوس در نشست خبری هشتمین جشنواره ملی هنری فانوس که امروز (یکشنبه) در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: جشنواره ملی فانوس در مورد دفاع مقدس به‌واسطه هنر در رشته‌های موسیقی، فیلم، هنرهای نمایشی، تجسمی و تولیدات رادیویی اثر می‌پذیرد. این جشنواره هشت سال بدون وقفه برگزار شده و سال‌به‌سال از لحاظ کمی و کیفی مسیر رو‌به‌رشد و کمال را طی کرده هست. 

وی افزود: اواخر سال ۱۴۰۲، فراخوان هشتمین جشنواره به استان‌ها ارسال شد و حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ اثر در رشته‌های مختلف ارسال شد و بخش دانش‌آموزی جشنواره که می‌تواند محل جولان نسل جوان و دانش‌آموز باشد، شامل عکس، تئاتر، سرود و فیلم ۱۸۰ ثانیه‌ای هست.

محدثی خراسانی ادامه داد: ۱۱ هزار و ۵۰۰ اثر در سطح کشور به جشنواره‌های استانی ارسال شدند و بعد از داوری‌ها و برگزاری مراحل جشنواره‌های استانی، ۴۳۹ اثر به مرحله نهایی راه پیدا کرده هست که رتبه‌های اول تا سوم منتخبین هر رشته در روز دوم آبان در مراسم اختتامیه در شهر کرد تجلیل می‌شوند.

دبیر علمی جشنواره فانوس ادامه داد: نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی، مکمل این جشنواره هستند که زمینه‌هایی را فراهم می‌کنند تا با انسجام بیشتری بتوانیم این مسیر را طی کنیم.

سرهنگ ذوالفقاری: جشنواره فانوس می‌تواند تمام جزئیات دفاع مقدس و مقاومت را تبیین کند

در ادامه سرهنگ «منوچهر ذوالفقاری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: جشنواره فانوس می‌تواند تمام جزئیات دفاع مقدس و مقاومت را تبیین و با تمام زنگار‌ها مقابله کند و پاسخگوی مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر صد برابری کردن تولیدات دفاع مقدس باشد.

وی در مورد برنامه‌هایی که در سه روز آیین جشنواره فانوس برگزار می‌شود، گفت: آیین اختتامیه جشنواره فانوس طی سه روز برگزار می‌شود که از روز اول آبان آغاز می‌شود و ما از ساعت ۱۴ پذیرای میهمانان هستیم. قرار هست ساعت ۱۶:۳۰ دیداری با نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری داشته باشیم و افتتاحیه جشنواره در محضر نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود. کارگاه توانمندسازی نیز بعد از نماز مغرب برگزار می‌شود.

سرهنگ ذوالفقاری در مورد برنامه‌های روز دوم اختتامیه اظهار داشت: برنامه‌های روز دوم اختتامیه از ساعت ۸:۴۵ تا ۱۱:۳۰ پیش‌بینی شده هست که با حضور هنرمندان شاخص کشوری برگزار می‌شود. همچنین امیر «نبی سهرابی» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در این مراسم حضور پیدا می‌کند.

وی افزود: در طول برنامه‌ها، از سردیس سردار شهید کمال فاضل که از فرماندهان سادات دفاع مقدس بود و همچنین از کتاب «چشم و چراغ» که عکس ۵۰ تَن از والدین شهدا هست، رونمایی می‌شود.

گفتنی هست؛ جشنواره ملی فانوس از اول تا سوم آبان در شهر کرد (پایتخت استان چهارمحال و بختیاری) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 118

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

خروج از نسخه موبایل