۵۰ ژنرال‌ و اعضای فرماندهی اوکراین در حمله روسیه کشته شدند

۵۰ ژنرال‌ و اعضای فرماندهی اوکراین در حمله روسیه کشته شدند



سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در جریان حمله موشکی موفقیت آمیز به مقر فرماندهان ارشد ارتش اوکراین، ۵۰ ژنرال و افسر ارشد ارتش این کشور کشته شدند.

به گزارش مجاهدت از مشرق به نقل از دویچه وله، وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در جریان حمله موشکی موفقیت آمیز به مقر فرماندهان ارشد ارتش اوکراین، ۵۰ ژنرال و افسر ارشد ارتش این کشور کشته شدند.

به گزارش مجاهدت از دویچه وله، بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، تعداد زیادی از افسران ارشد اوکراین از جمله ژنرال ها و اعضای عالیرتبه فرماندهی اوکراین در یک حمله موشکی کشته شده اند.

در همین ارتباط، «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: بیش از ۵۰ ژنرال و افسر ارتش اوکراین در این حمله کشته شدند.

در این ارتباط، وزارت دفاع روسیه اضافه کرد: نیروهای ارتش روسیه با موشک های اسکندر، تاسیسات تعمیر تانک خارکیف اوکراین را هدف قرار داده اند.

این در حالیست که «کوناشنکوف» دیروز اعلام کرده بود که ارتش این کشور مقر فرماندهی نیروهای ملی گرای اوکراینی موسوم به گردان «آزوف» در منطقه «خارکیف» را منهدم کرده است.

کوناشنکوف در این باره گفته بود: موشک‌های نقطه زن و دقیق نیروی هوایی ۱۸ ناحیه تجمع نیروی انسانی و تجهیزات و همچنین ۱۰ موقعیت آتش توپخانه و سامانه‌های خمپاره انداز ارتش اوکراین شامل شش سامانه پرتاب چندگانه راکت «گراد» را در مناطقی در جمهوری خلق دونتسک هدف قرار دادند. همچنین در منطقه خارکیف، مقر تشکیلات نیروهای ملی گرای آزوف نیز منهدم شد.

وی همچنین گفته بود که پدافند هوایی ارتش روسیه موفق به سرنگونی یک فروند جنگنده «سوخو-۲۵» اوکراینی و ۱۵ فروند پهپاد این کشور در شبانه روز گذشته شده است.

وی افزود که همچنین یک فروند موشک «توچکا-یو» و هشت فروند راکت پرتاب شده از سامانه پرتاب چندگانه «اوراگان» رهگیری و منهدم شدند.

منبع: مهر

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید